فراراز پاسخگویی دولت با کلیدواژههای جدید/ وقتی به جای پرداخت یک میلیارد دلار مصوب، «ترافیک ساختگی» علم میشود
در هفتههای اخیر و در پی اظهارات یکی از اعضای شورای شهر تهران اصطلاح ترافیک مصنوعی وارد ادبیات سیاسی کشور شده است. این اظهارات که با واکنش سایر اعضای شورای شهر همراه شد و آن را بدون پشتوانه کارشناسی و در جهت تخریب شهردار دانستند.
محمدباقر قالیباف گفت: باید توجه داشته باشیم که شرط حیات، زندگی و سلامت از ابتدایی ترین حقوق شهروندان است. این در حالی است که امروز بدون شک آلودگی هوا شرایط زندگی و سلامت مردم را به خطر انداخته است. پس اگر می خواهید به مردم شهر خدمت کنید و برای مردم شهر ارزش و کرامتی قائل هستید و اگر به حقوق شهروندی اعتقاد دارید برای توسعه مترو و رفع آلودگی هوا فکری بکنید.
یک میلیارد دلاری که باید از صندوق ذخیره پرداخت شود اما نمی شود
دولت وظایفش در قبال تهران را انجام نمی دهد
چند روز پیش بود که عبدالحسین مختاباد، عضو شورای شهر تهران درباره برخی از دلایل ترافیک در تهران گفت: اگر در تهران مترو وجود نداشت، فاجعه ای دیگر رخ می داد. مترو در حدود ۱۲ درصد از سفرهای شهری را به دوش می کشد. اتوبوس های شهری تهران تا حدود زیادی از کار افتاده اند و خطوط اتوبوس رانی فرسوده شده است. ماموران راهنمایی و رانندگی که در سراسر شهر تهران در خیابان ها و سر چهارراهها مستقر هستند، بالای ۳۰ تا ۴۰ درصد آنها برای کلانشهری مانند تهران آموزش دیده نیستند و پلیس باید مشکل ترافیک را حل کند و به عنوان تماشاچی تنها نظاره گر ترافیک نباشد.
دولت برای فروش خودروهای داخلی احساس مسئولیت می کند اما برای توسعه حمل و نقل عمومی نه!
یکی از وظایف دولت در قبال مردم شهر تهران پرداخت یک میلیارد دلار بودجه برای توسعه مترو می باشد. اما گویا دولتی ها برای رفع معضل ترافیک و آلودگی هوا دغدغه ای ندارند و نسبت به پرداخت این بودجه احساس مسئولیت نمی کنند.
سال گذشته بود که تشکری هاشمی، معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه اگر هزینه ساخت هر کیلومتر خط مترو را با خوش بینی، ۱۵۰ میلیارد تومان در نظر بگیریم، دولت امسال هزینه ساخت تنها ۳۱۳ متر مترو را پرداخت نموده، اظهار داشت: در شرایطی که همه می دانیم خودروها عامل اصلی آلودگی هوای تهران هستند، دولت بابت خرید ۱۱۰ هزار خودروی موجود در انبار خودروسازان، یک باره دو هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان یعنی بیش از ۵۸ برابر کمکی که امسال بابت توسعه حمل و نقل ریلی ارائه نموده، وام به توسعه حمل و نقل شخصی اختصاص داده است. این موضوع به معنای آن است که از نظر دولت، ارزش توسعه مترو، کمتر از دو درصد اهمیت توسعه وسایل نقلیه شخصی است.
وی با تأکید بر اینکه کمک دولت به مترو، معادل وام پرداختی به تنها ۱۸۸۰ دستگاه خودرو از مجموع ۱۱۰ هزار دستگاه خودرویی است که دولت برای خروج آنها از انبارهای خودروسازان، دو هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان وام پرداخت نمود، خاطرنشان کرد: در صورتی که هزینه ساخت هر کیلومتر مترو را دست کم ۱۵۰ میلیارد تومان در نظر بگیریم با مبلغی که دولت بابت وام خرید خودرو اختصاص داد، قادر به ساخت ۱۸ کیلومتر مترو در تهران بودیم.
بازی سیاسی که ادامه دارد
برچسب ها :پایگاه خبری و تجلیلی مهر دنا ، شهردار تهران ، شورای شهر ، قالیباف ، مهر دنا
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0