از اولتیماتوم مدیرکل سیاسی انتخابات استانداری به مدیران کهگیلویه تا حمله به طیف‌های مخالف

مدیرکل سیاسی انتخابات استانداری گفت: اگر مشخص شد مدیری در کرسی مدیریت این دولت نعل وارونه می زند و در جهت خلاف برنامه های دولت عمل می کند بدون تردید و لحظه ای درنگ با او برخورد و هیچ قومیتی، منطقه ای و هیچ طیفی نمی تواند مانع این برخورد شود.

کد خبر : 7653
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰

به گزارش مهردنا، ظهر امروز با حضور  مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کهگیلویه وبویراحمد و مسئولان شهرستان جلسه شورای اداری شهرستان کهگیلویه در سالن فرمانداری برگزار شد.

مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کهگیلویه وبویراحمد در ابتدی جلسه در واکنش به دکتر خطاب قرار دادنش توسط مجری برنامه اظهار داشت: من دکتر نیستم و فوق لیسانس حقوق عمومی از دانشگاه تهران و معاون سیاسی هم نیستم بلکه مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کهگیلویه وبویراحمد هستم

علی پرواز با مزاح گفت: این روزها اینقدر به ما گفتند دکتر اگه به ما نگویند دکتر برایمان سخت است.

وی ضمن تقدیر از معاون سابق شهرستان کهگیلویه عنوان کرد: فرماندار سابق کهگیلویه صادقانه و با تلاش در صحنه خدمت به این مردم فعال بودند و به نمایندگی از استاندار و معاون سیاسی دکتر پوزش را دعوت کردیم که در این جلسه شرکت کنند و یکی از اساسی ترین دلیل برگزاری این جلسه در این روز حضور فرماندار سابق در یک جلسه رسمی به منظور تکریم و تقدیر از این بزرگوار بود که بنا به دلایلی توفیق حضور ایشان را نداشتیم.

پرواز با بیان اینکه زیبایی و تروات دموکراسی به همین آمد و شدهاست و آنچه می ماند عملکردهای ماست، گفت: امیدوارم فرماندار کهگیلویه با همراهی و همکاری مدیران جمهوری اسلامی در کهگیلویه کارنامه ای موفق و درخشان از خود به جا بگذارند.

نفی رفتارهای قوم گرایانه و منطقه گرایانه

مدیرکل سیاسی انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: نفی رفتارهای قوم گرایانه و نفی رفتارهای منطقه گرایانه سیاست های جدیدی که تیم استانداری مصمم است که در استان دنبال کند و عزم استاندار برای اجرای این سیاست جزم است.

وی ادامه داد: این رفتارهای قوم گرایانه و منطقه گرایانه آسیب زیادی زده که در این جلسه مجال پرداختن به آن آسیب ها نیست و یک مفاهمه بین همه ما هست رفتارهایی که حقیقتا رفتارهای قهقرایی و واپس گرایانه است.

پرواز تصریح کرد: نه از هیاهوهای عده ای می هراسیم  و نه بنا داریم این سیاست را با هیاهوهایی کنار بگذاریم وعزم استاندار جزم است.

وی با بیان اینکه توجه جدی به برنامه های توسعه محور از دیگر برنامه های استاندار است، گفت: نگاه توسعه محور استاندار نگاهی مبتنی بر علم و دانش و واقعیت های استان کهگیلویه وبویراحمد است و هیچ گوشه ای در استان کهگیلویه وبویراحمد در نظر استاندار با منطقه دیگر تفاوتی ندارد.

پرواز ادامه داد: استاندار نگاهی فراگیر به کل استان دارد و به همان اندازه که دغدغه مسائل مرکز استان را دارد دغدغه مسائل مردم سایر نقاط را نیز دارد و هیچ نقطه ای از این استان با سایر نقاط برای ایشان تفاوتی ندارد.

وی با بیان اینکه یکی از موانع توسعه رفتارهای قوم گرایانه و منطقه گرایانه است، تاکید کرد:هر جا که رفتار قوم گرایانه و منطقه گرایانه برجسته شد ماشین توسعه متوقف می شود.

پرواز با بیان اینکه هر مدلی که برای توسعه استان در نظر گرفته شود باید سه ضلع فرهنگ ساسی سالم، سرمایه اجتماعی فزاینده و دموکراسی در آن رعایت شود، گفت:این روزها شاهد برخی صحبت هایی که توسعه ستیزند در فضای مجازی و سایت ها بودیم اما تاکید ما حرمت و پاسداشت حق نقد و انتقاد مردم است و شما به عنوان مدیران اجرایی شهرستان موظفید که به این حق احترام بگذارید همانگونه که حضرت علی(ع) می فرمایید کسی که نقد می زند کسی است که بشارت و مژده ای می دهد.

پارازیت های ارسالی از محافل معلوم الحال ارزش شنیده شدن را ندارد

وی با بیان اینکه رسانه ها باید در نهادینه نمودن نقد مسئولان پیش قدم باشند، افزود: تمام صداهای منتقدی را که دغدغه توسعه شهرستان کهگیلویه را دارند مجموعه استانداری می شنود و تاکید استاندار این است رسانه ها موظفند به عنوان دیده بانان توسعه نظاره گر عملکرد مدیران این استان باشند.

پرواز با بیان اینکه ما مجموعه استانداری سینه گشاده و گوش شنوایی برای شنیدن انتقادها داریم، گفت: مردم فهیم وجه تمایز انتقاد با انتعام، نقد زدن با انگ زدن را می‌دانند  و مردم فرق و تفاوت منتقد و منتعم را می شناسند و مطمئنا دفتر سیاسی استانداری برای فراهم کردن بستر انتقاد با کمال آسایش این مردم برنامه ها دارد.

پرواز با بیان اینکه گفتگو آدابی دارد، ادامه داد: اصلی ترین برنامه ترویج فرهنگ گفتگوست ما باید گفتگو را بیاموزیم، از گفتگو نهراسید بسیاری از مشکلات و چالش های این استان با گفتگو حل می شود،چه نگاه دینی و سایر نگاه ها را داشته باشید گفتگو جایگاه برجسته ای دارد و فقط در بستر گفتگوست که به گزینان سخنان دیگران می توانند ظهور و بروز داشته باشند.

مدیرکل سیاسی انتخابات با بیان اینکه اجازه نخواهیم داد پارازیت های ارسالی از مراکز و محافل معلوم الحال بر امواج خدمت رسانی دولت در این استان ذره ای خلل بر کارهای دولت ایجاد کند، تصریح کرد: ما صداها را می شنویم و به پارازیت ها اجازه بروز و ظهور نمی دهیم، بدون تعارف کسانی که نقاب جریانی می زنند و قلاب فردی، منطقه ای و قومیتی می اندازند نه تنها صدایشان شنیده نمی شود بلکه این صدا ارزش شنیده شدن را ندارد.

وی ادامه داد: شما نقاب جریانی می زنید بعد قلاب فردی، قومی و منطقه ای می اندازید و توقع دارید که صدای شما شنیده شود این صدا ارزش شنیده شدن ندارد.

ماشین جمع آوری رای برای مخالفان دولت دم از دلسوزی برای دولت نزنند

پرواز گفت: تردید نکنید تا زمانی که اقای احمدی در استانداری است به این بازی ها اجازه و فرصت ظهور و بروز نمی دهد.

مدیرکل سیاسی انتخابات  عنوان کرد: تعجب می کنم برخی خودشان را داعیه دار و دلسوز جریان دولت در کهگیلویه نشان می دهند، شما در مقاطع خاصی ماشین جمع آوری رای برای مخالفان دولت بودید چطور امروز می خواهید دم از دلسوزی برای دولت بزنید، خیال می کنید این جیغ و فریاد ها مجموعه استانداری را از مسیر اصلی منحرف می کند.

وی ادامه داد: مردم کهگیلویه حافظه بسیار پویایی دارند گذشته نه چندان دور برخی از رفتارها در این حافظه ها ثبت است، به همین حرف اکتفا می کنم و اگر نیاز شد آینده صریح تر و مستند در این باب سخن خواهم گفت.

برخورد با مدیرانی که در جهت خلاف برنامه های دولت عمل کند

پرواز خطاب به مدیران شهرستان گفت: مدیرن موظفند توجه جدی به برنامه ها سیاست ها و راهبردهای دولت تدبیر امید داشته باشند و اگر کسی عرضه حمایت از برنامه های دولت در این شهرستان را ندارد لطفا خودش برود و اگر مشخص شد مدیری در کرسی مدیریت این دولت نعل وارونه می زند و در جهت خلاف برنامه های دولت عمل می کند بدون تردید و لحظه ای درنگ با او برخورد می شود و هیچ قومیتی، منطقه ای و هیچ طیفی نمی تواند مانع این برخورد شود.

وی خطاب به فرماندار کهگیلویه گفت: به فرموده آقای استاندار شما موظفید رصد کنید مدیران شهرستان را و اگر مشاهده شد مدیری در جهت عکس برنامه های دولت عمل می کند حتما این مدیر را به دفتر سیاسی معرفی کنید چون این وظیفه به دفترسیاسی واگذار شده است، بی هیچ تردید آن مدیر نمی توند مدیر این دولت باشد.

پرواز ادامه داد: بدون هیچ لکنت زبانی و ترسی از برنامه های دولت دفاع کنید هم در زبان و هم در عمل و اگر قبول ندارید لطفا بفرمایید کنار و اگر کنار نرفتید کنار زده می شوید.

وی به لزوم هماهنگی و همراهی مدیران شهرستان با برنامه های استاندار اشاره و تصریح کرد: اگر کسی میخواهد با مجموعه ای کار کند با همراه و هماهنگ باشد و اگر نمی تواند همراه و هماهنگ باشد نباید با آن مجموعه کار کند.

پرواز با بیان اینکه برنامه های توسعه محور استاندار به کمک شما مدیران نیاز دارد، گفت: این از مواردی است که رصد می شود با کمک فرماندار و به طور قطع اگر مدیری همراه برنامه های استاندار نباشد و بخواهد در خدمت طیف، طایفه، قوم و منطقه خاصی باشد آن مدیر صلاحیت همراهی با این دولت را در این برهه زمانی ندارد.

وی با بیان اینکه هیچ مدیری حق ندارد امکانات و لجستیک اداره اش را در اختیار قوم، منطقه و طیف خاصی قرار دهد، تاکید کرد:اگر لجستیک اداره ای در اختیار طیف، منطقه و قومی خاصی قرار گرفت به طور قطع با آن مدیر برخورد می شود.

پرواز به لزوم هماهنگی و همراهی صد درصد مدیران شهرستان با فرماندار اشاره کرد و گفت: هماهنگی ۹۹ درصدی هم پذیرفته نیست و خطاب به فرماندار گفت اگر مدیری اینجا ۹۹ درصد با شما هماهنگ بود به خاطر همان یک درصد به استانداری معرفی کنید.

وی ادامه داد: فرماندار کهگیلویه نماینده عالی دولت تدبیر و امید در این شهرستان است و فرماندار هیچ طیف، طایفه و منطقه خاصی نیست و ما در جهت اعمال برنامه های دولت تدبیر و امید از اقتدار عالی فرماندار دفاع می کنیم و اگر مدیری هماهنگی لازم را با مدیریت شهرستان نداشته باشد به دفتر سیاسی گزارش کنید.

فرماندار کهگیلویه: می خواهم با همه گروه های سیاسی و مدیران اجرایی شهرستان به تعامل برسم

بر خلاف اظهارت تند و همراه با تهدید مدیرکل سیاسی انتخابات استاندار فرماندار کهگیلویه با لحنی آرام در این برنامه گفت:از حسن اعتماد استاندار و شورای معاونین استانداری و همچنین مدیر کل سیاسی به اینجانب سپاسگذارم و امیدوارم از این مسئولیت سربلند بیرون بیایم.

جعفر نیکبخت ضمن تقدیر از زحمات فرمانداران قبلی، افزود: من به عنوان نماینده دولت موظف هستم که در چارچوب برنامه های دولت که همان اعتدال سیاسی و تدبیر اقتصادی و امید اجتماعی است حرکت کنم.

وی با بیان اینکه در فضای مجازی به برخی مسائل دامن زیادی زدند، گفت: ما جغرافیا، گویش، رسم و رسوم و محل تولد مشترکی داریم و به کار بردن لفظ غیربومی زیبنده نیست.

نیکبخت ادامه داد: ما عزیزانی مانند دکتر خادمی استاندار لرستان، دکتر نیکبخت استاندار همدان و مهندس افشانی شهردار تهران را داریم  پس باید اینها را به جرم غیر بومی بودن از کار منع شوند.

وی با بیان اینکه زمانی که می گویم فراجناحی هستم منظورم این نیست که سیاست و یا سیاسی کاری بلد نیستم، تصریح کرد: بنده هم سیاست بلدم و هم سیاسی کاران را احترام می کنم اما تجربه نشان داده که گرایش به یک جناح خاص مانع پیشرفت شده و سیاسیون فقط به دنبال به کار گرفتن نیروهایشان هستند و من سعی می کنم که وارد این فضا ها نشوم.

نیکبخت با بیان اینکه فلسه وجودی دولت چیزی جز خدمت به دولت نیست، گفت: مسئولان باید با رصد و رفع مشکلات در جهت رضایتمندی مردم و خدمات رسانی بهتر اقدامات لازم را به عمل آورند و در این شرایط سخت با درک صحیح و رفع مشکلات مردم سعی و تلاش کنیم و این کار باعث افزایش اعتماد مردم به نظام و دولت می شود.

وی با بیان اینکه نخستین برنامه من ارزیابی از امکانات، مزیت ها و مشکلات شهرستان و ارائه یک برنامه صحیح و راهبردی است، افزود: نهادینه کردن روحیه بسیجی، مدیریت جهادی دانش بنیان، تبدیل تهدیدها به فرصت ها، جوان گرایی و اعتماد به نفس در مجموعه شهرستان، پیگیری برنامه های بخش سلامت و امنیت اجتماعی در اولویت کاری من قرار دارد.

نیکبخت در پایان گفت: تصمیم داریم با همه گروه های سیاسی و مدیران اجرایی شهرستان در جهت پیشرفت و توسعه شهرستان به تعامل سازنده برسیم.

گزارش از امیررضا برنگ پور

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.