به گزارش مهر دنا از یاسوج، در نخستین روز از نخستین ماه فصل گرم تابستان امسال پروازهای فرودگاه یاسوج به دلیل اجرای پروژه تطویل باند فرودگاه برای مدت ۲ ماه لغو شد که قول ۶۰ روز معاون عمرانی استاندار به ۱۰۳ روز رسید.
اما برنامه زمانی پروازهای یکشنبه تا جمعه فرودگاه یاسوج طبق نامه رسمی شرکت آسمان از ۱۰ مهر ماه تا پایان برنامه زمستانی آغاز شده ولی افزایش ناگهانی ۱۰۰ هزار تومانی قیمت بلیت مردم را شوکه کرده است.
مهمترین مسئله مورد نگرانی مردم افزایش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت بلیت پرواز” یاسوج – تهران” بعد از تعطیلی ۱۰۳ روزه فرودگاه یاسوج بوده که باید مسئولان و متولیان امر با این توجیه که شرکت آسمان خودش میبرد و میدوزد زیر این بار شانه خالی نکنند.
وعده فردای آقای مدیر
مدیر فرودگاه یاسوج با تقدیر از پیگیریهای خبرنگاران تسنیم در زمینه برقراری پروازهای این فروگاه گفت: فردا به طور رسمی خبر برقراری پروازهای “تهران ـ یاسوج” را در صورت نهایی شدن اعلام میکنم.
محسنیان در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم که دلیل افزایش ۱۰۰ هزار تومانی بلیت پرواز ” تهران ـ یاسوج” چیست؟ افزود: اجازه دهید این موضوع را نیز بعد از بررسی فردا اعلام کنیم.
وی اظهار داشت: طول باند فعلی فرودگاه یاسوج ۲ هزار و ۶۰۰ متر بوده که این موضوع از جمله مهمترین مشکلات این فرودگاه بوده زیرا در این شرایط امکان نشست و برخاست هواپیماهای کوچک امکان پذیر است.
محسنیان بیان کرد: با افزایش طول باند فرودگاه یاسوج به طول ۶۰۰ متر امکان نشست و برخاست هواپیماهای تا رده بدنه متوسط از جمله فوکر۱۰۰ و ایرباس ۳۲۰ فراهم میشود.
مدیر فرودگاه یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هم اکنون پروازهای این فرودگاه توسط شرکت هواپیمایی آسمان با هواپیمای ATR72 به مقصد تهران و بالعکس انجام میشود.
دهمین مهره دومینوی موانع پروازی یاسوج به زمین افتاد
محسنیان گفت: با حذف منبع آب زندان یاسوج در انتهای باند ۱۳، دهمین مانع از موانع پروازی این فرودگاه برطرف شده و این مهم اولین قدم اجرایی برای حذف زندان یاسوج از حریم بیخطری پروازهای فرودگاه یاسوج است.
محسنیان با بیان اینکه موانع حریم پروازی، نقش تعیین کنندهای در میزان استفاده از طول باند و حتی نوع هواپیما دارد گفت: خدا را شاکریم که تلاشها و پیگیریهای چند سال اخیر به بار نشست و موانع حریم بیخطر پروازهای فرودگاه یاسوج یکی پس از دیگری در حال حذف یا کاهش ارتفاع هستند.
وی افزود: این منبع آب یکی از موانع باند ۱۳ به شمار میرفت که با قرار گرفتن در انتهای باند محدودیتهایی را در نشست و برخاست هواپیماها و بی استفادهشدن شدن بیش از ۲۵۰ متر از باند فرودگاه ایجاد کرده بود که با مکاتبات و جلسات متعدد و پیگیری عوامل اجرایی فرودگاه بالاخره این مانع نیز برچیده شد.
محسنیان ابراز کرد: با برگزاری جلسات مستمر با مسئولان و متولیان ساخت و ساز در استان و پایش مستمر موانع، تلاش میکنیم تا حریم پروازی فرودگاه ایمن و عاری از هرگونه مانع و شرایط به گونهای باشد که ایمنی پروازها و سلامت مسافران رعایت شود.
انتهای پیام/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0