مدیران حق حضور در ستادهای انتخاباتی را ندارند

جانشین دادستان شهرستان کهگیلویه گفت: مدیران حق حضور حتی در ساعات غیر اداری در ستادهای انتخاباتی را ندارند، این کار منع قانونی دارد.

کد خبر : 33115
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

به گزارش مهردنا، نشست جانشین دادستان شهرستان کهگیلویه و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان با خبرنگاران شهرستان با موضوع انتخابات در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان کهگیلویه برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه در این جلسه گفت: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولان و همچنین تاثیرگار بر افکار مردم هستند.

عبدالکریم عبودی افزود: شما می توانید با قلم و دوربین خود محتواهایی تاثیرگذار و تبیین کننده در جهتهدایت جامعه به سوی توسعه و پیشرفت فرهنگی و اجتماعی ایجاد کنید.

وی با بیان اینکه مردم اخبار و اطلاعات را از خبرنگاران دریافت می کنند، ادامه داد: شما مورد اطمینان مردم هستید و جامعه حرف شما را می پذیرد پس باید همواره در قلم و نوشتار خود عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهید.

عبودی با بیان اینکه خبرنگاران مانند آیینه هستند، عنوان کرد: شما باید همواره واقعیت ها را منتشر کنید و همچنین در جهت حفظ و آرامش جامعه تلاش داشته باشید.

وی با بیان اینکه در حال نزدیک شدن به کارزار انتخابات هستیم، افزود: هدف اصلی شما خبرنگاران باید جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است و می توانید اهداف و تبیین انتخابات را برای مردم قلم بزنید و در این خصوص تبیین و تحلیل کنید.

عبودی با بیان اینکه کاری نکنید که اعتماد مردم از شما سلب شود، ادامه داد: با نگاه های سیاسی خاص، طرفداری ها و بزرگ نمایی های بی مورد از کاندیداها به اعتماد جامعه به خبرنگاران آسیب نرسانید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه گفت: تبیین اهمیت نقش مردم در انتخابات موجب افزایش مشارکت در انتخابات می شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان آرامش خوبی در بحث رسانه ای داریم و توقع داریم این آرامش در انتخابات حفظ شود، تاکید کرد: نقد خوب است اما تخریب جایز نیست، همه جناح‌ها و کاندیداهای سیاسی قابل احترامند و خبرنگاران نباید مطلبی علیه نامزد انتخاباتی بنویسند که واقعیت نداشته باشند و در صورتی که کسی در حیطه رسانه در این زمینه تخلفی انجام دهد مطابق با قانون با او برخورد می شود.

جانشین دادستان شهرستان کهگیلویه در این برنامه گفت: رسانه جهت آگاه بخشی است و تا زمانی که این وظیفه را انجام دهد می پذیریم هر چند منتقد قوه قضاییه باشد.

رئیسی با بیان اینکه خبرنگارن چشمان بینای جامعه هستند، افزود: خبرنگاران باید در انتشار اخبار احتیاط کنند و از دسته بندی کردن مردم و دو قطبی و چند قطبی سازی در جامعه پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه رسالت شما خبرنگاران آگاهی دادن به جامعه است، ادامه داد: رسانه ها باید در نشر اخبار تحقیق کنند و سپس آن را به مردم اطلاع دهند و از انتشار اخبار کذب و خلاف واقع خودداری کنند و همیشه قبل از انتظار خبر از واقعیت داشتن مطلع شوید.

رئیسی با بیان اینکه کپی برداری باعث رفع مسئولیت نمی شود، بیان کرد: نشر اکاذیب در فضای مجازی غیرقابل گذشت است و مطابق قانون برخورد می شود.

جانشین دادستان شهرستان کهگیلویه گفت: مدیران حق حضور حتی در ساعات غیر اداری را در ستادهای انتخاباتی را ندارند و این کار منع قانونی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.