جدیدترین کشتی‌های تفریحی جهان

گرچه صنعت کشتی‌سازی اروپا در رکود به سر می‌برد و رقبای آسیایی کار این رشته صنعتی را کساد کرده‌اند، ساخت کشتی‌های تفریحی در این قاره پررونق شده است.

کد خبر : 3188
تاریخ انتشار : شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸

به گزارش مهر دنا به نقل از دویچه وله، بیش از ۲۵ میلیون نفر در سال ۲۰۱۷ میلادی به سفر تفریحی دریایی می‌روند.

برمبنای تخمین اتحادیه خطوط بین‌المللی کروز (CLIA) تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۱۷) بیش از ۲۵ میلیون نفر در سراسر جهان یک بلیط سفر تفریحی دریایی خواهند خرید. به این ترتیب شمار کسانی که علاقمند به سفرهای تفریحی دریایی هستند یک میلیون نفر بیشتر از سال گذشته خواهد شد. با افزایش مسافر، بر شمار کشتی‌های تفریحی نیز افزوده می‌شود.

برمبنای تخمین اتحادیه خطوط بین‌المللی کروز (CLIA) تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۱۷) بیش از ۲۵ میلیون نفر در سراسر جهان یک بلیط سفر تفریحی دریایی خواهند خرید. به این ترتیب شمار کسانی که علاقمند به سفرهای تفریحی دریایی هستند یک میلیون نفر بیشتر از سال گذشته خواهد شد. با افزایش مسافر، بر شمار کشتی‌های تفریحی نیز افزوده می‌شود.

در حال حاضر ۴۴۸ کشتی بزرگ تفریحی در سراسر جهان وجود دارند و اکنون سفارش ۲۶ کشتی بزرگ تفریحی دیگر نیز داده شده است. در سال جاری میلادی (۲۰۱۷) در سراسر جهان ۱۲ کشتی عظیم تفریحی ۲۸ هزار گردشگر را در مسیرهای گوناگون دریاها می‌گردانند. یکی از هر چهار کشتی بزرگ تفریحی جهان را شرکت کشتی سازی مایرآلمان ساخته است.

در حال حاضر ۴۴۸ کشتی بزرگ تفریحی در سراسر جهان وجود دارند و اکنون سفارش ۲۶ کشتی بزرگ تفریحی دیگر نیز داده شده است. در سال جاری میلادی (۲۰۱۷) در سراسر جهان ۱۲ کشتی عظیم تفریحی ۲۸ هزار گردشگر را در مسیرهای گوناگون دریاها می‌گردانند. یکی از هر چهار کشتی بزرگ تفریحی جهان را شرکت کشتی سازی مایرآلمان ساخته است.

در مجموع سه شرکت کشتی‌سازی بزرگ اروپایی صنعت کشتی سازی تفریحی جهان را در دست دارند. یکی از این سه، شرکت کشتی‌سازی “فین کانتیری” در ایتالیاست. شرکت‌های کشتی سازی STX فرانسه و مایر آلمان دو شرکت بزرگ دیگر هستند. فین کانتیری در آغاز سال ۲۰۱۶ سفارش ساخت ۲۴ کشتی را دریافت کرد. در حال حاضر شرکت مایر آلمان مشغول ساخت ۲۱ کشتی و شرکت STX فرانسه نیز به ساخت ۱۲ کشتی مشغول است.

در مجموع سه شرکت کشتی‌سازی بزرگ اروپایی صنعت کشتی سازی تفریحی جهان را در دست دارند. یکی از این سه، شرکت کشتی‌سازی

شرکت‌های اروپایی از سال‌ها تجربه گسترده خود در ساخت مجتمع سیستم‌های بزرگ کشتی‌های تفریحی سود می‌جویند. مهندسان بزرگ با عرضه طرح‌های جذاب خود وظیفه دشواری را به عهده کارگران متخصص واگذار می‌کنند و این کارگران می‌توانند وظیفه محول شده را به خوبی اجرا کنند.

شرکت‌های اروپایی از سال‌ها تجربه گسترده خود در ساخت مجتمع سیستم‌های بزرگ کشتی‌های تفریحی سود می‌جویند. مهندسان بزرگ با عرضه طرح‌های جذاب خود وظیفه دشواری را به عهده کارگران متخصص واگذار می‌کنند و این کارگران می‌توانند وظیفه محول شده را به خوبی اجرا کنند.

دو رقیبِ کشتی‌ساز اروپایی نیستند. یکی از این دو شرکت کشتی سازی MV در مالزی است و دیگری به شرکت صنایع سنگین “میتسوبیشی” ژاپن تعلق دارد. البته این شرکت ژاپنی در نظر دارد فعالیت‌هایش را در بخش کشتی‌سازی پایان دهد. خبر خوشی برای شرکت‌های دیگر کشتی‌سازی اروپایی چون شرکت مایر آلمان.

دو رقیبِ کشتی‌ساز اروپایی نیستند. یکی از این دو شرکت کشتی سازی MV در مالزی است و دیگری به شرکت صنایع سنگین

در سال ۲۰۱۵ میلادی اعلام شد که شرکت تورهای تفریحی دریایی آیدا سفارش میلیاردی ساخت دو کشتی بزرگ تفریحی را به شرکت کشتی سازی مایر آلمان داده است. این دوکشتی تفریحی که دارای بیش از ۲۵۰۰ کابین خواهد بود، قرار است در بهار سال ۲۰۲۱ میلادی آماده شوند.

در سال ۲۰۱۵ میلادی اعلام شد که شرکت تورهای تفریحی دریایی آیدا سفارش میلیاردی ساخت دو کشتی بزرگ تفریحی را به شرکت کشتی سازی مایر آلمان داده است. این دوکشتی تفریحی که دارای بیش از ۲۵۰۰ کابین خواهد بود، قرار است در بهار سال ۲۰۲۱ میلادی آماده شوند.

قرار است کشتی‌های تفریحی در آینده سازگار با محیط زیست ساخته شوند. یکی از مهم‌ترین خصوصیات این کشتی‌ها استفاده از گاز طبیعی مایع یا (LNG) برای کاهش مواد آلاینده محیط زیست و رسیدن به مصرف کم برق از راه استفاده از لامپ‌های ال ئی دی (LED) است.

قرار است کشتی‌های تفریحی در آینده سازگار با محیط زیست ساخته شوند. یکی از مهم‌ترین خصوصیات این کشتی‌ها استفاده از گاز طبیعی مایع یا (LNG) برای کاهش مواد آلاینده محیط زیست و رسیدن به مصرف کم برق از راه استفاده از لامپ‌های ال ئی دی (LED) است.

انتقادهای زیادی می‌شود به مصرف انرژی فراوان کشتی‌های تفریحی که به علت عظمت‌شان به آنها شهرهای شناور می‌گویند. سازمان غیردولتی حافظ محیط زیست در آلمان “نابو” اعلام کرده که در حال حاضر سوخت همه کشتی‌های تفریحی نفت سنگینی است که مواد آلاینده‌اش ۱۰۰ برابر بیشتر از گازوئیل کامیون‌هاست.

انتقادهای زیادی می‌شود به مصرف انرژی فراوان کشتی‌های تفریحی که به علت عظمت‌شان به آنها شهرهای شناور می‌گویند. سازمان غیردولتی حافظ محیط زیست در آلمان

کشتی تفریحی هارمونی دریاها “Harmony of the Seas” با ۶۶ متر عرض، ۳۶۲ متر طول، ۱۶ عرشه و مکانی برای اقامت ۵۴۸۰ گردشگر بزرگ‌ترین کشتی تفریحی در سراسر جهان است. در این کشتی بیش از ۲۰۰۰ نفر کار می‌کنند. بیش از ۲۰ رستوران، ۲۳ استخر شنا و پارکی با بیش از ۱۲۰۰ گیاه در خدمت مسافران قرار دارد. یک شرکت کشتیرانی آمریکایی سفارش این کشتی را با پرداخت بیش از یک میلیارد دلار به شرکت فرانسوی STX داده بود.

کشتی تفریحی هارمونی دریاها

کشتی مشهور تایتانیک که بیش از ۱۰۰ سال پیش غرق شد، در مقایسه با کشتی تفریحی هارمونی دریاها “Harmony of the Seas” بسیار کوچک است. طول تایتانیک ۲۶۹ متر بود و ۹ عرشه داشت. تایتانیک ظرفیت ۲۶۸۷ مسافر را داشت و دارای ۸۶۰ خدمه بود.

 کشتی مشهور تایتانیک که بیش از ۱۰۰ سال پیش غرق شد، در مقایسه با کشتی تفریحی هارمونی دریاها

به احتمال زیاد چین در آینده رقیب شرکت‌های کشتی‌سازی تفریحی اروپا خواهد بود. در حال حاضر سالانه حدود یک میلیون شهروند چین به سفرهای تفریحی دریایی می‌روند. گفته می‌شود که این تعداد می‌تواند در سال ۲۰۳۰ به هشت میلیون نفر افزایش یابد. این دلیل قابل توجیهی است اگر چین بخواهد در این حیطه سرمایه‌گذاری کند.

به احتمال زیاد چین در آینده رقیب شرکت‌های کشتی‌سازی تفریحی اروپا خواهد بود. در حال حاضر سالانه حدود یک میلیون شهروند چین به سفرهای تفریحی دریایی می‌روند. گفته می‌شود که این تعداد می‌تواند در سال ۲۰۳۰ به هشت میلیون نفر افزایش یابد. این دلیل قابل توجیهی است اگر چین بخواهد در این حیطه سرمایه‌گذاری کند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.