تحلیلی بر نخبه کشی «نوین» در کهگیلویه و بویراحمد/اجازه ندهید نیروهای «خدادادی» استان « غریب» بمانند

رسانه‌های دلسوز توسعه و جامعه بدون آسیب‌های اجتماعی، نباید اجازه دهند نیروهای «خدادادی» ما «غریب» بمانند.
کد خبر : 30121
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰

مهر دنا/ گروه سیاسی_ ۳۳۰ سال پیش از میلاد، آریوبرزن سردار رشید ایرانی در «تنگ تکاب کهگیلویه و بویراحمد»راه را بر لشکر قدرتمند اسکندر مقدونی بست، اسکندریون به دلیل عدم آشنایی با منطقه، در دام آریو برزن گرفتار شدند و خود را در پایان خط دیدند و هیچی نشده شکست را پذیرفتند تا اینکه برخی چوپانان و کشاورزان منطقه راه شکست محاصره را به لشکر ناآشنا با طبیعت خشن این دیار(اسکندر ) نشان می‌دهند و می‌شود آنچه نباید می‌شد.

« آریوبرزن بازی برده را به دلیل تیر خوردن از پشت توسط دوستان، باخت و فرار را در تنگ تکاب بر قرار ترجیح داد و در نهایت دستگیر و اعدام شد».

بررسی‌های اجمالی نشان می‌دهد نخبه کشی، برادر کشی و آینده کشی در فرهنگ سیاسی_اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ریشه تاریخی دارد که بنا به دلیل برخی حساسیت‌های منطقه‌ای و طایفه‌ای از شاهد مثال‌هایی از تاریخ معاصر پرهیز می‌کنیم.

البته این نگاه در فرهنگ سیاسی ایران همیشه بوده است کیست که نداند پخمه‌ها و نادانان خود دانا پندار، تحول گرایی و انقلاب امیر کبیر در بخش‌های مختلف را به دلیل کوچک بودن فکر خود تاب نیاورند و هر روز یک داستان درست کردند و در نهایت با این بهانه که امیر کبیر داعیه سلطنت دارد وی را در حمام فین کاشان به قتل رساندند.

اما نخبه کشی و آینده کشی سال‌های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد، متفاوت از تاریخ گذشته و بسیار پلشت‌تر است.

به یمن گسترش تکنولوژی و توسعه راه‌های ارتباط گیری با وجود فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به جای ترور فیزیکی شاهد نخبه کشی با قلم جهل هستیم.

بدون شک همه افراد دانا ‌و منصف بر این باور هستند که کنش و واکنش‌ها در فضای سیاسی _ اجتماعی استان بسیار متاثر از فضای بی در و پیکر مجازی است.

عده‌ای معلوم الحال به دلیل عدم نظارت وافی، کافی و نظام‌مند توسط متولیان امر بر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، همچون آب خوردن و مغرضانه سرمایه‌های انسانی بی بدیل استان را تخریب و ترور شخصیت می‌کنند و در این فضا کسی پاسخگویی چرایی رقص نازیبای قلم جهل در لباس زشت « نوشته‌ها و‌ کامنت‌های بی نام و نشان» نیست و هر روز بر شدت آن اضافه می‌شود.

جسارت پخمه‌ها به جایی رسیده که بر صورت زیبا و پاک برخی فرزندان استان که بدون حمایت کانون‌های قدرت و ثروت به مناصب ملی رسیده‌اند و تنها جرم‌ آنان بکارگیری فرزندان این دیار در سطوح مختلف است، چنگ بزنند.

اما قسمت زجر آور قصه پر غصه داستان ما اینجاست که برخی رسانه‌های رسمی در پازل نادانان بازی می‌کنند و به مثابه سطح آشغال‌ هر آنچه را پخمه‌ها می‌ریزند در خود جای می‌دهند.در حالی به جای این نخبه کشی، فرزند کشی و برادر کشی باید از مردان بزرگ که اراده کارهای بزرگ را دارند حمایت کرد و این نیروهای انسانی «خدادادی» را در اختیار توسعه گرفت و برای عبور از محرومیت و توسعه نیافتگی آنان را به میدان آورد و نباید فراموش کرد انسان‌های توسعه یافته می‌توانند لکوموتیوران توسعه باشند.

رسانه‌های دلسوز توسعه و جامعه بدون آسیب‌های اجتماعی، نباید اجازه دهند نیروهای «خدادادی» ما «غریب» بمانند.بلکه باید کمک کرد تا زمام امور در دستان با کفایت آنان باشد تا بلکه خاک محرومیت و نداری نشسته به بر گنج توسعه استان زدوده شود و عزت «امروزی» در برخی سطوح نظام اداری کشور «خجسته» بماند.

به امید روزی که دیگر جایی برای پخمه‌ها و نادانان در این دیار نباشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 4
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بویراحمد دوشنبه , 7 فروردین 1402 - 1:40

شیر مادر و نان پدر حلالت مهر دنا
مطب خوبی بود و باید درس گرفت

ایران دوشنبه , 7 فروردین 1402 - 1:42

بیرون استان باید افتخار کنیم که بچه‌های استان بکار گرفته میشن ولی در استان نباید بی عدالتی شود.
چطور در کارخانه قند تا حالا چند نیرو از جمله آقایان ……….بکار گرفته شده‌اند ولی به ما می گویند باید آزمون بدین

سفلی دوشنبه , 7 فروردین 1402 - 1:44

از مادر دیگر غریب پور نمی زاید
درود بر این مرد بزرگ و بلند و نظر
نمایندگان از غریب پور راه کمک به فرزندان استان را یاد بگیرند

مجازی دوشنبه , 7 فروردین 1402 - 1:46

دریا با زبان سگ کثیف نمی شود بزار چهارتا ادم مریض هم مطلب بنویسند و یا کامنت بزارن

قطار در حال حرکت با سنگ انداختن بچه متوقف نمی شود