عملکرد بسیار ضعیف تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تعهد اشتغال + سند

مطابق برش استانی موصوف تعهد اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد 13 هزار و 520 نفر بوده که تا تاریخ 21 آبان ماه 1401 در سطح کشور 762 هزار و 576 شغل در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.

کد خبر : 29783
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵

مهر دنا/ یکی از برنامه‌های کلیدی دولت سیزدهم و مصوبه شورای عالی اشتغال کشور ایجاد یک میلیون 850 هزار شغل در سال 1401 توسط دستگاه‌های اجرایی بوده و بر همین اساس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان دبیر شورای عالی اشتغال و هماهنگ کننده دستگاه‌های اجرایی برنامه عملیاتی و توزیع استانی تعهدات اشتغال کشور را مطابق ظرفیت‌ها و شاخص‌های لازمه تدوین و با هماهنگی استانداران توزیع استانی 1212945 شغل را در ابتدای امسال به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها ابلاغ کرد.

مطابق برش استانی موصوف تعهد اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد 13 هزار و 520 نفر بوده که تا تاریخ 21 آبان ماه 1401 در سطح کشور 762 هزار و 576 شغل در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.

بر اساس گزارش عملکرد استخراج شده از سامانه موصوف در همین تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد با ثبت 6 هزار و 483 نفر که عمدتا مشاغل غیر رسمی و ناشی از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد حضرت امام (ره)،صندوق کارآفرینی و یا مشاغل خانگی بوده با 47.9 درصد پیشرفت در رتبه 27 کشوری قرار دارد.

ضعف عملکردی که نه تنها در جایگاه بسیار پایینی در سطح کشور می‌باشد، بلکه با وجود اینکه 8 ماه از سال سپری و تنها چهار ماه باقی مانده، عملکردی بسیار نگران کننده است زیرا براساس برنامه زمانبندی می بایست تا این تاریخ 66 درصد پیشرفت حاصل می‌شد.

اما نکته مهم و قابل توجه در این موضوع صحت و سقم اطلاعات وارد شده در سامانه و یا به عبارتی راستی آزمایی اشتغال ایجاد شده می‌باشد، اقدام خوب و شایان تقدیری که در همین خصوص توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد.

نظارت و پایش اشتغال ثبت شده استان‌ها در سامانه رصد می‌باشد که به استناد گزارش نظارت و پایش اطلاعات اعلام شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاریخ 21 آبان ماه امسال از مجوع 6 هزار و 483 شغل استان کهگیلویه و بویراحمد که در سامانه ثبت شده 924 مورد بررسی و نظارت شد.

از این تعداد متاسفانه فقط 285 شغل که عمدتا طرح‌های خود اشتغالی کمیته امداد بوده یعنی معادل 39 درصد صحیح بوده(تایید شده) و 402 مورد از آنها رد و به دستگاه‌های اجرایی عودت داده شد.

مطابق همین ارزیابی استان کهگیلویه و بویراحمد ضعیف‌ترین استان و در رتبه ۳۱ کشوری قرار گرفته است و بر اساس بررسی‌های انجام شده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شاخص‌های دیگری مانند مشاغل خانگی، روابط کار ، بیمه بیکاری و غیره نیز جزو استان های آخر است.

ضروری است مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن ارائه توضیح به افکار عمومی تلاش بیشتری برای انجام ماموریت‌های محوله داشته باشد، زیرا که روحیه جهادی یکی از رویکردهای دولت مردمی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.