هزینه‌های پرطمطراق مدیران کهگیلویه و بویراحمد داد استاندار را درآورد

انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های اجرایی از هزینه کردن غیر ضروری بیت المال در آئین‌های مختلف از جمله افتتاح پروژه‌های عمرانی خودداری کننند.

کد خبر : 6945
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸

مهر دنا/ استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی هزینه‌های اضافی و پرطمطراق در آئین‌های افتتاح پروژه‌های عمرانی و مراسم‌ها مختلف، گفت: در سال ۹۷ این هزینه‌ها جمع آوری ‌شود.

علی محمد احمدی اظهار داشت: انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های اجرایی از هزینه کردن غیر ضروری بیت المال در آئین‌های مختلف از جمله افتتاح پروژه‌های عمرانی خودداری کننند.

وی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام در زمینه اسراف نکردن توصیه اکید دارد، ابراز کرد: دلیلی ندارد برای برگزاری یک مراسم از جیب بیت المال هزینه‌های غیر ضروری و آنچنانی انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار حساسیت مدیران در زمینه هزینه‌های جاری شد و افزود: بیت المال حق تمام مردم بوده و باید نسبت به هزینه کرد آن در جای خودش و با کمترین ریخت و پاش دغدغه‌مند بود و در این راستا هیچ گونه کم کاری پذیرفتنی نیست.

احمدی با طرح این پرسش که چه دلیلی دارد در یک مراسم میلیون‌ها هزینه شود در حالی در‌‌‌ همان محل شاید جوانی به دلیل نداری امکان ازدواج ندارد، ادامه داد: هیچ توجیهی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در زمینه هزینه‌های پرطمطراق پذیرفته نیست و در صورت وجود این مسئله باید پاسخگو باشند.

وی با تاکید بر اینکه می‌شود یک مراسم را به صورت آبرومندانه و با کمترین هزینه اجرایی کرد، گفت: برخی فکر می‌کنند با ریخت و پاش تنها امکان خودی نشان دادن در یک برنامه وجود دارد در حالی این کار از نگان دین مبین اسلام و حتی مسئولان رده بالای کشور مردود بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بهرام دیرباز سه شنبه , 4 اردیبهشت 1397 - 8:54

با سلام لطفا جهت درج در سایت

آقای استاندار به مدیریت پایتخت طبیعت ورود کنید/ مثلث عقب ماندگی در شهر یاسوج شکل گرفته/ شهردار در سایه یاسوج کیست؟

بهرام دیرباز

چه زود دوران باشکوه مدیریت جاوید بر شهر یاسوج به اتمام رسید تا بدترین دوره مدیریتی در پایتخت طبیعت ایران شکل بگیرد. جاوید نشان داد که شهردار توانمندی است و در هر گوشه ای از شهر یاسوج نشانه ای به یادگار گذاشت و قطعا اگر می گذاشتند بماند یاسوج هر روز نسبت به دیروزش تغییر اساسی می کرد.

جاوید توان مدیریتی داشت با شورا هم تقابل و هم تعامل می کرد حتی کار به جایی رسید که شهردار یاسوج چنان ابهتی از شهرداری ساخت که دستوراتی که رسم بود از سوی برخی مسئولان اجرایی به شهرداری می رسید و لازم الاجرا می شد اجرا نشد. جاوید بعد از چهارسال به چنان تجربه ای از مدیریت شهری و شهرداری رسیده بود که انتظار می رفت شورای شهر عاقلانه تصمیم بگیرد و جاوید را برای یک دوره دیگر هم در راس مدیریت شهری یاسوج نگاه دارد اما شورا از همان ابتدا تصمیم گرفتند که هدایت اکبری همه کاره شهر شود و برای این کار نیاز داشتند که از شهردار مقتدری مانند جاوید عبور نمایند.

عبور شورا از جاوید سبب شد که تجربه هایی که این شهردار در مدت چهارسال اندوخته بود سهم بیرجند شود و تجربه های آردی و آب و خاکی نستهن مقدم در ورشکست کردن کارخانه آرد و نشاسته و به سکون بردن مدیریت آب و خاک قسمت یاسوج گردد تا از طریق شهردار کم اقتداری چون مقدم، مدیریت امور شهر یاسوج به دست هدایت اکبری بیفتد که نتیجه آن به کار گمارده شدن نیروهای جدید از سوی اکبری در شهرداری حتی با قرارداد کلان و حضور و حرف زدن رئیس شورا به جای شهردار در جلسات مختلف بود.

شورا و شهردار یاسوج که خود نیک می دانستند مدیریت شهر را در کمتر از شش ماه به قهقرا برده اند، خواستند کاری کنند که مردم از عملکردشان انگشت اعجاب به دهان بگزند! که همان یک کار را هم نتوانستند انجام دهند تا در طول شش ماه مدیریت این شورا و شهرداری هیچ کاری در شهر یاسوج انجام نشود. ماجرا از این قرار بود که می خواستند طولانی ترین خیابان شهر یاسوج را بدون تملک اراضی مالکان کلنگ بزنند که استاندار و معاونینش و فرماندار بویراحمد هوشمندی کردند و به برنامه آنها نیامدند و صد البته که مردم هم نگذاشتند این بی تدبیری شورا و شهردار به نتیجه برسد.

آقای اکبری، حالا به لطف شهرداری غیر مقتدر به خواسته اش رسیده است. اکبری هرجا کارش گیر می کند می گوید که با رسانه ها مصاحبه می دهم. نمونه اش مصاحبه اش در مورد مدیرکل بهزیستی که جوابیه مدیرکل یک آبرو ریزی بزرگ برای شورای اسلامی شهر یاسوج بود. نمونه دیگرش مخالفت با واگذاری پارک جنگلی است که به شهردار می گوید تو ساکت باش تا من حالشان را بگیرم.

این حال گیری ها حالا تبدیل به شکل گیری مثلث اکبری، احمدی کیش و شهردار شده است مثلثی که به جای کار برای شهر تبدیل به مخالفت با همه چیز شده اند. اکبری سخن می گوید، احمدی کیش کمی بعد دست به دامان رسانه ها می شود و سخنان رئیسش را تایید می کند و شهردار فقط سکوت مرگبار می نماید.

هدایت اکبری فکر می کرد که شهرداری خنثی به نفعش است و اینطور هم بود اما تصور دیگر او غلط از آب درآمد رئیس شورا می خواست با در دست گرفتن روابط عمومی شهرداری و بردن لیدرش به شهرداری کار را تمام می کند و با بودجه شهرداری می تواند که نبض رسانه ها را در دست بگیرد اما در عمل اینگونه نشد در ماجرای کلنگ زنی خیابان حرف مردم بیشتر به چشم آمد و در ماجرای پارک جنگلی هم این سخنان استاندار بود که بیشتر به دل رسانه ها نشست.

حالا یک شهر مانده است و یک شورا که رئیس آن دوست دارد همزمان هم رئیس شورا باشد هم شهردار در سایه، احمدی کیش تنها به ابزار تایید سخنان رئیس شورا مبدل شده است و در نهایت اکبری تبار که سعی می کند از این بلبشو خودش را نشان دهد. فرشاد نگین تاجی به قول خودش در حین شورایی مشغول کسب علم و دانش از خارج از کشور برای شهر یاسوج است، دهراب پور به گفته خود اعضای شورا به جلسات می آید، سخن را آغاز می کند و جلسه را ترک می کند و بقیه اعضای شورا هم که خبری از آنها در دسترس نیست.

حالا پایتخت طبیعت عقب مانده از توسعه جا مانده است و چنین شورایی و شهرداری، به نظر می رسد تا پیش از آنکه کار از کار نگذشته است و این شورای دستاوردهای جاوید را بر باد نداده اند، استانداری مانند احمدی که در این مدت کم حضورش دارد کارهای بزرگ اقتصادی و عمرانی را استان استارت می زند و نمونه اش عملیاتی شدن توسعه زیلایی، پتروشیمی بویراحمد، مهمانسرای وزارت نفت، فعال بودن پتروشیمی گچساران، تجهیز کارگاه پتروشیمی دهدشت و… است باید شخصا به مدیریت شهر یاسوج نیز ورود کند و از جانب مردم از این شورا بخواهد که دست از کارهای پشت پرده بردارند و فکری به حال این پایتخت طبیعت بی رونق بکنند، که رونق فصل گردشگری نزدیک است.

ناشناس یکشنبه , 16 اردیبهشت 1397 - 17:51

جان خودت پوزش. امیریان و رزمجو چی شدند