کد خبر : 9761
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹

پروژه‌ای که بعد از ۶ ماه تخریب شد؛ آسفالت‌های روسیاه+تصاویر

مهر دنا/ پروژه آسفالت ورودی شهر مارگون در استان کهگیلویه و بویراحمد در کمتر از ۶ ماه تخریب شد. به گزارش مهر دنا  از یاسوج، دو سال پیش پروژه بهسازی و آسفالت ورودی شهر مارگون از توابع شهرستان بویراحمد حدفاصل گردنه بهرام بیگی تا جایگاه پمپ بنزین اجرایی شد که در کمتر از یک سال

مهر دنا/ پروژه آسفالت ورودی شهر مارگون در استان کهگیلویه و بویراحمد در کمتر از ۶ ماه تخریب شد.

به گزارش مهر دنا  از یاسوج، دو سال پیش پروژه بهسازی و آسفالت ورودی شهر مارگون از توابع شهرستان بویراحمد حدفاصل گردنه بهرام بیگی تا جایگاه پمپ بنزین اجرایی شد که در کمتر از یک سال مجدد بخشی از این پروژه و درست در ورودی شهر تخریب و مجبور به بهسازی مجدد شدند.

رئیس شورای شهرستان بویراحمد با تایید این خبر گفت: سه گروه شامل کارفرما، مشاور و پیمانکار در ساخت یک راه دخیل هستند که بر اساس این سیستم گروه مشاور بر عملیات اجرایی پیمانکار نظارت دارد و گزارش‌های آن را به کارفرما منتقل می‌کند که در این پروسه یعنی نظارت ضعف وجود دارد و به خوبی انجام نمی‌شود.

محمد دانشی‌نسب افزود: عمر آسفالت در راه‌های برون شهری باید بین  ۹ تا ۱۰ سال باشد که این عمر در راه‌های درون شهری کمتر است.

وی عنوان کرد: متاسفانه در کشور ما عمر آسفالت نسبت به سایر کشورها کمتر است به طوری که در راه‌های برون شهری به ۳ تا ۴ سال و رکورد جدید مربوط به جاده‌های بخش مارگون کمتر از یکسال می‌رسد.

دانشی‌نسب خاطرنشان کرد: بر این اساس به جای اینکه پس از ۹ سال برای تعمیر و بازسازی راه هزینه کنیم باید ۳ سال و حتی کمتر از یکسال پس از احداث راه این هزینه را متحمل شویم.

وی تصریح کرد:  علاوه بر این آسفالت در عین حالی که سطح راه را حفظ می‌کند از لایه‌های زیرین یک راه نیز حفاظت می‌کند، یعنی به محض این که روسازی جاده تخریب شود زیرسازی نیز صدمه می‌بیند و هزینه‌های سنگین تری ایجاد می‌کند.

سخنگوی شورای شهر مارگون با تاکید بر اینکه دشمن جاده‌ها و راه‌ها، آب است و اگر آب زیر جاده نفوذ کرد  سبب تخریب زودهنگام می‌شود، ادامه داد: باید شیب، شانه‌های جاده، دهانه آب‌ روها و … تنظیم و استاندارد باشد تا جریان آب هدایت شود و زیر جسم راه نفوذ نکند.

دانشی‌نسب افزود: شواهد نشان می‌دهد که دو پروژه که در دو سال اخیر حد فاصل امامزادگان بی بی خاتونین و شهر مارگون اجرا و به بهره برداری رسیده فاقد کیفیت و نظارت لازم هستند که سبب شده کمتر از یکسال آسفالت و حتی لایه‌های زیرین راه تخریب شود.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از این هدرروی بیت المال و هزینه‌ها نیازمند یک‌ مدیریت جهادی و مدیریت خردمند، هستیم که به قبل، حین و بعد از موضوع توجه کنند یعنی به پیشگیری، برنامه منسجم و بازخوردگیری و تصحیح بیاندیشد.

انتهای پیام/تسنیم

انتهای پیام/ن

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

احمد تقوی سه شنبه , ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷

بازهم آسفالت 😂امسال نه سال پاریه

ناشناس سه شنبه , ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶

مستدام باشید جناب رئیس ….فرمالیته کردن هر کاری برا شهرت عاقبت خوشی نداره …..واقعا حیف بیت المال که…..