وفاق میدان و دیپلماسی در محور مقاومت

منطقه آماده یک جنگ تمام عیار بود، بازارها دست خوش افزایش قیمت‌ها شد و قیمت نفت، طلا، ارز و ...بالا کشید.
کد خبر : 34717
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱

گروه سیاسی مهر دنا/ سجاد نوبهار: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس 9 مردادماه در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران حضور می‌یابد و بامداد 10 مردادماه در محل اقامتش در تهران به همراه یکی از محافظینش به شهادت می‌رسد.

منطقه آماده یک جنگ تمام عیار بود، بازارها دست خوش افزایش قیمت‌ها شد و قیمت نفت، طلا، ارز و …بالا کشید. اما دشمن محاسبات غلطی داشت و فکر کرد دولت مسعود پزشکیان میدان را تنها خواهد گذاشت و با کمک امپراطوری رسانه‌ای غرب جامعه ایران را با خود همراه کنند و فضای فکری حاکم بر دولت را در راستای اهداف شوم خود مدیریت کنند.

پروژه «نه به جنگ» و «بزرگنمایی دشمن» را در راستای هراس از دشمن و از دست دادن انگیزه مقابله با دشمن و گرفتن جرات برای مقابله با دشمن(به تعبیر مقام معظم رهبری) را کلید زدند به این امید که با این استراتژی می‌توانند به اهداف خود خاصه ایجاد تفرقه بین ملت‌های مسلمان و جبهه مقاومت برسند.

اما به یکبار ملت ایران شاهد وفاق میدان و دیپلماسی در محور مقاومت بود، هواپیمای وزیر انقلابی امور خارجه از میان دود و آتش در فرودگاه بیروت می‌نشیند تا یک پیام را به دنیا انتقال دهد که ایران اسلامی دست از آرمان‌هایش یعنی حمایت از مظلومان عالم در هیچ شرایطی نمی‌کشد و در این راه حتی وزیر امور خارجه‌ای آماده «جان‌بازی» است. و در این مدت کوتاه به ۶ کشور منطقه سفر می‌کند.

رئیس جمهور در کنار میدان ایستاده و دلگرمی می‌دهد که باید دشمن وحشی را با اتحاد و همدلی مسلمانان مهار کرد زیرا خطری برای تمام انسانیت و جهان است. غافل از دیپلماسی برای کمک به میدان نیست و مدام در سفرهای خارج از کشور با روسا و مسئولان ارشد دول مختلف از جهان عاری از جنگ و تنش می‌گوید و چهره پلید و زشت رژیم غاصب صهیونیستی را برای دنیا ترسیم می‌کند تا جایی که بسیاری از کشورها از جمله فرانسه و …در مقابل جنایت‌های این رژیم کودک کش موضع می‌گیرند و دبیرکل سازمان ملل نیز با ایران همصدا اقدامات اسرائیل را ضد بشریت قلمداد می‌کند.

رئیس همیشه انقلابی مجلس شورای اسلامی عازم بیروت می‌شود و خود خلبان پرواز می‌شود تا در میان آتش پرواز را به زمین بنشاند و به مقاومت بگوید ایران اسلامی برای لحظه‌ای از آنان غافل نخواهد شد و آماده‌اند در کنار آنان با دشمن انسانیت(رژیم غاصب) مقابله کنند.

حتی عطالله مهاجرانی لندن نشین عازم بیروت می‌شود و به جمع روایتگران مقاومت می‌پیوندد، آنجا که حرف از زدن یا نزدن موشک است و او می‌گوید رهبری در نماز جمعه نصر حرف آخر را زد« در انجام وظیفه نه تعلل می‌کنیم و نه شتاب‌زده می‌شویم».

اما یک ضلع مثلث ما ناکوک است، امروز بیش از هر زمانی احساس می‌شود رسانه باید تمام قد در کنار میدان و دیپلماسی باشد و برای تقویت اسلام و ایران و برافراشته شدن پرچم مسلمانان نقش آفرینی کنند، رسانه باید برای نسل جوان این فرمایشات مقام معظم رهبری که «مردم فلسطین و غزه در حال جهاد فی سبیل الله هستند و دشمن ملت ایران همان دشمن ملت فلسطین، لبنان، عراق، مصر، سوریه و یمن است» را به زبان‌های مختلف در بین افکار عمومی تبیین کنند.

رسانه نباید در این بزنگاه حساس اسلام و انقلاب جا بماند و باید فرمایشات مقام معظم رهبری را کلمه به کلمه در این برهه فهم کنند و در راستای تحقق دغدغه معظم له قلم بزنند و قدم بردارند و باید مسئولانه سخن ایشان در دیدار جمعی از علما و بزرگان اهل سنت کشور مبنی بر اینکه «مسئله‌ی اساسی بنده، مسئله‌ی «امّت اسلامی» است» را به عنوان یک پروژه بزرگ و راهگشا با هدف تسریع در وحدت مسلمین در مقابل دشمن صهیونیستی تعریف کنند و مسلمانان باید بدانند این رژیم و همپیمانانش دشمن دین مبین اسلام هستند و به ظاهر خود را به بخشی از مسلمین نزدیک می‌کنند تا بخش دیگری را نابود کنند.

در این برهه تاریخ ساز از عمر انقلاب اسلامی، دیپلماسی و رسانه دو بال پرواز میدان هستند و در صورت شکسته شدن هر کدام از این بال‌ها بدون شک پرواز و اوج گرفتن میدان با مشکل روبه‌رو خواهد شد که الحمدالله وفاق و همدلی در میدان و دیپلماسی حاکم است و رسانه نیز باید در کنار این دو نقش آفرینی کند و بصیرت‌مندانه کف جامعه را به همراهی با میدان و دیپلماسی سوق دهد تا ایران عزیز از این پیچ تاریخی همچون گذشته‌ها به سلامت به مقصد یعنی اهداف متعالی اسلام و انقلاب برسد.

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.