برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح شهرستان چرام

به مناسبت هفته دفاع مقدس صبحگاه مشترک نیروهای مسلح شهرستان چرام در ناحیه مقاومت مقاومت بسیج شهرستان چرام برگزار شد.

کد خبر : 34634
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۸

به گزارش مهردنا، به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور مسئولان و اعضای شورای اداری، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح شهرستان چرام در ناحیه مقاومت مقاومت بسیج شهرستان چرام برگزار شد.

فرماندار شهرستان چرام در این برنامه گفت: هفته دفاع مقدس نماد ایستادگی و مقاومت جوانان ایرانی در مقابل دنیای استکبار است، جوانانی که با الگوبرداری از مکتب عاشورایی با تقدیم جان خود انقلاب را حفظ کردند و نگذاشتند که دشمنان به خاک کشور دست‌درازی کنند.

سید عبدالرحمان توفیقیان به نقش رزمندگان و آزادگان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: امنیت و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون خون شهیدان است.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس بیش از 40 کشور دنیا و از جمله ابرقدرت های شرق و غرب به صورت تمام قد از رژیم بعث عراق حمایت می کردند، ادامه داد: جوانان ایران اسلامی به فرماندهی امام راحل در مقابل دشمنان ایستادند و در هشت سال دفاع مدس حماسه ای ماندگار و جاوید آفریدند.

توفیقیان با بیان اینکه دفاع مقدس برکات زیادی برای کشورمان داشت، بیان کرد: صدور انقلاب و امیدواری به کشورهای مظلوم دنیا که تحت سلطه کشورهای غربی بودند و تشکیل جبهه مقاومت در منطقه از جمله مهمترین دستاوردهای صدور انقلاب هستند.

وی عنوان کرد: بیشتر کشورهایی که در سال های نه چندان دور در استثمار کشورهای غربی بودند با آشنایی و الگوبرداری از انقلاب اسلامی توانستند کشور خود را از استثمار و غارت کشورهای غربی برهانند که نمونه هایی از این کشورها را در این سال ها در آفریقا شاهد هستیم.

امام جمعه چرام در این برنامه گفت: پس از پیروزی انقلاب دشمنان نظام اسلامی به سردمداری آمریکای جنایتکار با تحریک و تجهیز صدام جنگ علیه کشور ما را آغاز کردند و تصمیم داشتند در همان ابتدای ریشه انقلاب اسلامی را بخشکانند تا به الگویی برای سایر کشورها تبدیل نشود.

سید نورالله افشار با اشاره به اوج مظلومیت کشورمان هنگام تهاجم سراسری دشمنان، افزود: ملت بزرگ ایران با لبیک به فرمان امام راحل و تشکیل بسیج مردمی در مقابل دشمنان ایستادند.

وی عنوان کرد: امنیت و اقتدار امروز ایران اسلامی مدیون شهدا و جانبازان و خانواده آنها هستند آنها سینه‌ی خود را برابر تیر دشمنان سپر کردند تا به اسلام و امت اسلامی آسیبی وارد نشود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان چرام در این برنامه گفت: شهدا درس ایستادگی و مقاومت به ما دادند و لذا اگر امروز شاهد شکسته شدن ابهت دشمن و آب شدن اقتدار آن هستیم به خاطر همین ایثارگری‌ها بوده است.

سرهنگ مصطفی اقبالی پور افزود: دوران هشت سال دفاع مقدس یکی از مقاطع باشکوه و باعظمت تاریخ ایران است که باید آن را شناخت و تبیین کرد.

وی با بیان اینکه جوانان باید بدانند که دنیا به اقتدار، علم و ایمان مردم ایران اعتراف دارد، ادامه داد: اصحاب رسانه علاوه بر اینکه در ترویج و تبیین ارزش‌ها و از خودگذشتگی‌ها کمک کنند باید اقتدار رشد و توسعه ایران اسلامی را برای نسل های جوان تبیین کنند.

در این برنامه علاوه بر حضور نیروهای مسلح شهرستان، گردان های برتر مقاومت بسیج نیز حاضر بودند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.