نواخته شدن زنگ مهر و ایثارو شهادت در مدارس شهرستان چرام

به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس، زنگ ایثار و شهادت در مدارس شهرستان چرام نواخته شد.

کد خبر : 34624
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷

به گزارش مهردنا، با حضور جمعی از مسئولان شهرستان و به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس، زنگ مهر و ایثار و شهادت در مدرسه عفت به نمایندگی از مدارس شهرستان چرام نواخته شد.

فرماندار شهرستان چرام در این برنامه گفت: آموزش و پرورش به عنوان دو رکن جدا نشدنی هستند که برای تربیت نسل جوان در مدارس و دانشگاها باید به صورت همزمان و در کنار هم رشد پیدا کنند.

عبدالرحمان توفیقیان افزود: هر جامعه ای برای توسعه نیاز به انسان های متخصص و متعهد دارد و این دو لازم و ملزوم هم هستند پس مجموعه های آموزشی ما باید جوانان و نوجوانان ما را در هر دو مولفه رشد دهد تا به عنوان یک شخص متخصص و متعهد بتواند به جامعه خود خدمت نماید.

وی با بیان اینکه آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس متقارن شده است، ادامه داد: هفته دفاع مقدس یادآور ایثار و از خودگذشتگی جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس مقابل رژیم بعث عراق به نمایندگی از دنیای استکبار جهانی بود.

توفیقیان عنوان کرد: در حالی که کشور ما به تازگی از دست رژیم دست نشانده پهلوی خلاص شده و هنوز سازمان ها و دستگاه های دولتی و غیر دولتی نظم خود را بدیت نیاورده بودند صدام با تحریک استکبار جهانی به خصوص آمریکا جنگی نابرابر را بر علیه ملت بزرگ ایران آغاز کرد.

وی اضافه کرد: جوانان ایرانی با الهام گرفتن از مکتب عاشورایی و با ایثار و از خودگذشتگی در مقابل ارتش تا دندان مسلح رژیم ایستادند و نگذاشتند که حتی ذره ای از میهن اسلامی از مام وطن جدا شود.

حجت الاسلام سید نورالله افشار در این برنامه گفت: دانش آموزان به عنوان آینده سازان فردای جامعه ما هستند و ما وظیفه داریم که زمینه آموزش و تربیت آنها را فراهم کنیم.

امام جمعه چرام افزود: معلمان ما علاوه بر بحث آموزش باید بر بحث تربیت و به خصوص آموزش اخلاق در بین نسل جوان توجه ویژه ای داشته باشند.

سید صدیف دانشی با اشاره به آغاز سال تحصلی جدید در مدارس گفت: مجموعه آموزش و پرورش و معلمان شهرستان تمام سعی را بکار می گیریم تا شرایط بهتری را برای تحصیل دانش آموزان فراهم کنیم.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان افزود: امیدواریم که دانش آموزان که آینده سازان جامعه هستند در راستای کسب تعلیم و تربیت تلاش کنند تا بتوانند علاوه بر رشد و پیشرفت تحصیلی برای جامعه نیز شخص مفیدی باشند.

گفتنی است در پایان این مراسم میثاق‌نامه با شهدا توسط دانش آموزان قرائت شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.