برگزاری آیین کلنگ‌زنی افتتاح پروژه‌های شهرستان چرام

به مناسبت هفته دولت و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی آیین افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های شهرستان چرام برگزار شد.

کد خبر : 34558
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹

به گزارش مهردنا، با حضور موحد نماینده شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ، روستا معاون عمرانی استاندار، مدیرکل راهداری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستانی آیین کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های شهرستان چرام برگزار شد.

در ابتدا پروژه لکه‌گیری و روکش آسفالت دلی مو – باغچه سادات – جوخانه – سرفاریاب با حضور مسئولان افتتاح شد.

مدیرکل راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد در این برنامه گفت: این پروژه بطول 21 کیلومتر و با اعتبار 380 میلیارد ریال انجام شده است.

پیمانجو افزود: این جاده باتوجه‌به اینکه در مسیر جنوب به مرکز کشور قرار دارد یکی از جاده‌های پر ترافیک استان است و نیاز به توجه ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: از پیگیری‌های نماینده برای جذب اعتبار جهت روکش آسفالت این مسیر تقدیر و تشکر می‌کنم.

 

پس از آن پروژه کلنگ‌زنی ساماندهی ورودی‌ها و آرامستان شهر سرفاریاب به نمایندگی از سایر پروژه‌های شهرداری سرفاریاب انجام شد.

شهردار سرفاریاب در این برنامه گفت: فاز اول آسفالت معابر شهر سرفاریاب به  متراژ 50 هزار مترمربع با اعتبار 11 میلیارد تومان در دست اقدام است و فاز دوم آن به متراژ 30 هزار مترمربع با اعتبار 8 میلیارد تومان بعد از پایان فاز اول آغاز می‌شود.

کریم پیروز افزود: فاز اول پروژه پل ورودی با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان به پایان رسیده و فاز دوم با اعتبار 3 میلیارد و 500 میلیون تومان به پیمانکار واگذار شده است.

وی با بیان اینکه فاز دوم سنگ‌فرش معابر شهر سرفاریاب با اعتبار 3 میلیارد و 500 میلیون تومان به پیمانکار واگذار شده است، ادامه داد: فاز سوم جدول‌گذاری معابر سرفاریاب نیز با اعتبار یک میلیارد و 700 میلیون در دست اقدام است.

پیروز عنوان کرد: ساماندهی ورودی‌ها و آرامستان شهر سرفاریاب با اعتبار 3 میلیارد و 300 میلیون نیز آغاز شده است.

پس از آن گلزار شهدای روستای دره لیر از توابع بخش سرفاریاب شهرستان چرام با حضور مسئولان افتتاح شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان چرام در این برنامه گفت: ساختمان این گلزار شهدا با زیربنای 70 مترمربع با اعتبار 760 میلیون تومان احداث شد.

مصطفی پراهام افزود: اعتبار این پروژه از محل اعتبارات استانی تأمین شد.

 

بعد از آن مسئولان از پروژه مجتمع فرهنگی هنری گلزار شهدای شهر چرام بازدید کردند.

مدیرکل بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد در این برنامه گفت: این پروژه پیشرفت 60 درصدی دارد و 11 میلیارد برای آن هزینه شده است و برای اتمام این پروژه نیاز به بیش از 9 میلیارد تومان دیگر دارد.

حجت‌الاسلام خرم روز افزود: در صورت تأمین اعتبار این پروژه در اسفندماه امسال افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار شهرستان چرام نیز در این برنامه گفت: باتوجه‌به درخواست مردم برای ساماندهی گلزار شهدای شهر چرام تصمیم گرفتیم که مجتمع فرهنگی را در محل گلزار شهدای شهر ایجاد کنیم و به همین جهت برای آن در اعتبارات شهرستانی یک ردیف بودجه قرار داریم.

سید عبدالرحمان توفیقیان افزود: سال گذشته از محل اعتبارت شهرستانی بیش از 2 میلارد تومان به این پروژه اختصاص داده شد و امسال نیز اعتبار قابل توجهی به آن اختصاص داده شده است اما اعتبارت شهرستانی جوابگوی این پروژه سنگین نیست و نیاز است که از منابع مختلف برای این پروژه اعتبار در نظر گرفته شود.

 

 

پس از آن پروژه آسفالت معابر شهر چرام به نمایندگی از 15 پروژه شهرداری افتتاح شد.

شهردار چرام در این برنامه گفت: آسفالت معابر شهری ۶۰ هزار مترمربع به ارزش ۱۴۰ میلیارد ریال، جدول گذاری معابر شهری ۴۲۰۰ متر به ارزش ۶۵میلیارد ریال، زیرسازی معابر ۵۰ هزار متر به ارزش ۱۸ میلیارد ریال، موزاییک فرش ۲۰۰۰ متر به ارزش ۱۰ میلیارد ریال، بازگشایی معابر به ارزش ۲۵ میلیارد ریال، مهمانسرای شهرداری به ارزش ۱۲ میلیارد ریال، اصلاح معابر شهری به ارزش ۴۵ میلیارد ریال، روشنایی میادین بلوارها به ارزش ۳۰ میلیارد ریال، تملک زمین آرامستان ۱۷ هزار متر به ارزش ۷۵ میلیارد ریال، خرید ماشین آلات و تجهیزات تجهیزات اداری به ارزش ۶۴ میلیارد ریال، انجام تاسیسات آبی و برقی پارک ولایت به ارزش ۶۰ میلیارد ریال، کانال دفع آب‌های سطحی ۴۰۰ متر به ارزش۲۰ میلیارد ریال، مکانیزه نمودن فضای سبز شهری به ارزش۱٠ میلیارد ریال رنگ آمیزی تعمیر و دکوراسیون ساختمان شهرداری به ارزش ۱۷ میلیارد ریال که به بهره برداری رسیده اند.

حمزه بازی افزود: این پروژه های عمرانی که با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال و طی چند ماه اجرا شده است، تحولی در زیرساخت‌های شهری ایجاد کرده و موجب رضایت‌مندی شهروندان شده است.

مهندس روستا معاون عمرانی استاندار در این مراسم با تاکید بر اهمیت نوسازی بافت‌های فرسوده شهری، این پروژه را گامی مهم در جهت بهبود کیفیت زندگی شهروندان و ارتقای چهره شهر چرام دانست.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های مهندس حمزه بازی شهردار چرام افزود: در چرام انصافاً خوب کار شده است. تغییرات در شهر را واقعاً شاهد هستیم. زحمات شهردار جای تشکر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موحد از زحمات شهردار چرام تقدیر کرد و گفت:ما معتقدیم که شهرداری و شورای اسلامی شهر بازوی اجرایی هستند و عملکرد مطلوب این مجموعه در نهایت به جلب رضایت شهروندان منتهی خواهد شد.

 

 

در پایان نیز آیین افتتاح آسفالت روستاهای بخش مرکزی، به نمایندگی در روستای القچین علیا برگزار شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از ابتدای امسال در شهرستان چرام نزدیک به 75 هزار مترمربع از معابر روستای شهرستان چرام آسفالت شدند.

سید زبیر موسوی افزود: برای بیس و آسفالت این روستاها بیش از 32 میلارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر بحث آسفالت در ۶ماهه اول امسال بیش از یک هزار مترمربع سنگ‌فرش در معابر روستاهای چرام انجام شده است.

بخشدار مرکزی شهرستان چرام در این برنامه گفت: از محل اعتبارات قیر رایگان در سال جاری به متراژ بیش از ۷۳ هزار مترمربع در ۴ روستای دره شیری، آرند، تل بابونه و القچین علیا انجام‌گرفته و اهالی از این نعمت برخوردار شده‌اند، آیین افتتاحیه برگزار شد.

صمد امینی افزود: امسال در روستای القچین علیا 42 هزار مترمربع، در روستای دره شیری 12 هزار و 650 مترمربع، روستای آرند 11 هزار و 100 مترمربع و در روستای تل بابونه 7 هزار و 350 مترمربع آسفالت انجام‌گرفته و باتوجه‌به اینکه روستای القچین علیا که مرکز دهستان بوده و همچنین بیشترین میزان آسفالت در این روستا انجام‌گرفته، آیین افتتاحیه پروژه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان چرام در این روستا به نمایندگی از سایر روستاها برگزار شد.

وی ادامه داد: اجرای آسفالت این روستاها از محل اعتبارات قیر رایگان و با پیگیری تخصیص توسط آقای موحد نماینده محترم شهرستان‌های چهارگانه انجام شد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شهرستان چرام 31 پروژه افتتاحی و کلنگ‌زنی با اعتبار بیش از 192 میلیارد تومان داریم.

روستا افزود: از پروژه‌ها تعداد 25 طرح افتتاحی و 6 پروژه کلگ زنی است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهرستان آسفالت و روکش محور سادات به سرفاریاب بطول 21 کیلومتر و با اعتبار 38 میلیارد تومان انجام شده است.

روستا عنوان کرد: ساماندهی معابر شهر سرفاریاب و گلزار آن، ساماندهی گلزار شهدای دره لیر، آسفالت معابر شهر چرام و آسفالت معابر 4 روستای شهرستان چرام از مهم‌ترین پروژه‌های افتتاحی شهرستان بودند که به نمایندگی از 31 پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی شدند.

گزارش از امیررضا برنگ پور

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.