اسامی کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری/از سبک سنگین کردن «عارف» تا راه افتادن کارزارهای دعوت از «فتاح»

گمانه زنی‌های رسانه‌ای برای حضور افراد در این انتخابات به عنوان کاندیدا آغاز شده و یحتمل خود افراد هم نسبت به این موضوع بی رغبت نیستند.
کد خبر : 34196
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰

گروه سیاسی مهر دنا/ آیت الله رئیسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی سقوط بالگرد شد و با همراهانش به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

تا برگزاری انتخابات چهاردم ریاست جمهوری بیش از یک سال زمان داشتیم اما بعد از شهادت آیت الله رئیسی طبق قانون اساسی با انتخاب محمد مخبر به عنوان مسئول قوه مجریه و فراهم شدن مقدمات انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در یک بازه زمانی حداکثر 50 روزه، فضای کشور کم کم به سمت انتخابات پیش می‌رود.

گمانه زنی‌های رسانه‌ای برای حضور افراد در این انتخابات به عنوان کاندیدا آغاز شده و یحتمل خود افراد هم نسبت به این موضوع بی رغبت نیستند زیرا با این اقدام ناخواسته برخی خبرنگاران و رسانه‌ها، اقبال عمومی خود را ارزیابی می‌کنند و شاید بی میل به اینکه در این قد و قواره دیده شوند، نیستند.

بازار گمانه زنی رسانه‌ها این روزها داغ است و تاکنون افراد زیادی از جمله محمدباقر قالیباف، مسعود پزشکیان، محمود احمدی نژاد، محمد مخبر، مجید انصاری، علی نیکزاد، علیرضا لاریجانی، سید شمس الدین حسینی، علیرضا زاکانی، محسن منصوری، محمد جواد آذری جهرمی، محمدرضا عارف، اسحاق جهانگیری، پرویز فتاح، محمد جواد ظریف، محمد شریعتمداری، سعید جلیلی و مهرداد بذرپاش در فضای رسانه‌ای مطرح شده‌اند.

گفتنی است افراد دیگری از جریانات سیاسی مختلف نیز در برخی محافل مطرح می شود که در گذشته از جمله انتخابات پیشین ریاست جمهوری هم کاندیدا شده اند و احتمال کاندیداتوری مجدد آنان وجود دارد.

ادامه دولت «شهید جمهور» با پرویز فتاح

در روزهای اخیر در استان‌های مختلف کارزارهای دعوت‌های مردمی از پرویز فتاح رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و وزیر نیرو در دولت محمود احمدی نژاد آغاز شده و برخی معتقد هستند با پرویز فتاح با داشتن شاخصه‌های همچون مردمی بودن، خستگی ناپذیری و ولایتمداری می‌تواند ادامه دهنده خط و مشی دولت شهید آیت الله رئیسی باشند.

برخی از جریان‌های انقلابی و توده مردم می‌گویند: پرویز فتاح به صورت نسبی دارای شاخصه‌های رفتاری رئیس جمهور شهید بوده و با پرویز فتاح می‌توان گفت دولت چهاردهم در امتداد دولت سیزدهم حرکت خواهد کرد.

دعوت‌های مردمی از نیکزاد و منصوری برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری

برخی از حامیان آیت الله رئیسی در استان‌های مختلف کشور از علی نیکزاد و محسن منصوری برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرده‌اند.

بنا به اطلاعات رسیده حامیان رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی در استان‌های مختلف کشور خواستار حضور علی نیکزاد نماینده فعلی مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی و وزیر اسبق مسکن و شهرسازی و محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور، در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم به عنوان کاندیدا شده‌اند.

علی نیکزاد و محسن منصوری از افراد نزدیک به رئیس جمهور شهید بوده‌اند که در انتخابات دوازدهم و سیزدهم ریاست جمهوری از اعضای ارشد ستاد انتخابات آیت الله رییسی بودند. و حامیان دولت رئیس جمهور شهید معتقد هستند با این دو نفر کارهای ناتمام دولت فعلی به سرانجام خواهد رسید و خط و مشی آن ادامه خواهد داشت.

نیکزاد در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم رئیس ستاد و‌ محسن منصوری مسئول هماهنگی ستاد انتخاباتی رئیس جمهور شهید، آیت الله رئیسی بودند.

️عارف و همتی نامزداحتمالی اصلاحات/ ️شرط لاریجانی برای اعتدالیون

شنیده‌ها حاکی از این است که از میان کاندیداهای مطرح جریان اصلاحات، تاکنون حضور چهره‌هایی چون محمدرضا عارف، عبدالناصر همتی محتمل به نظر می‌رسد.

همچنین برخی شنیده‌ها حکایت از آن دارد که برخلاف گمانه‌زنی‌ها و نظرسنجی‌هایی که در روزهای اخیر در فضای مجازی داغ شده است، محمدجواد ظریف و محمدجواد آذری جهرمی برنامه‌ای برای کاندیداتوری در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری ندارند. اگرچه مشخص نیست طی روزهای آتی چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

علاوه بر این، گمانه‌زنی‌ها از اردوگاه اعتدالیون نیز حکایت از آن دارد که علی لاریجانی نسبت به حضور در عرصه انتخابات این دوره بی‌رغبت نیست منتها در جلسه‌ای که با یکی از احزاب داشته، گویا کاندیداتوری خود از طرف این طیف را منوط به تحقق برخی شرط و شروط از سوی آنها کرده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.