مهردنا گزارش می دهد:

آهو پایدار

دومین کنگره فرهنگی و هنری اسطوره مقاومت در یاسوج برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری دومین کنگره فرهنگی و هنری اسطوره‌ی مقاومت همزمان با بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر یاسوج خبر داد.

کد خبر : 33202
تاریخ انتشار : شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی و اطلاع رسانی «مهردنا»؛ امین درخشان اظهار داشت: اهداف و رشته‌های هنری و فرهنگی در بخش‌های موسیقی، فیلم‌های کوتاه مردمی، هماهنگ، سرود هنر‌های تجسمی و نمایشگاه عکس است.

وی به موضوع‌های کنگره اشاره کرد و گفت: فرهنگ‌سازی، گفتمان‌سازی، جریان‌سازی و الگوسازی از مکتب سردار دل‌ها، ایجاد جریان فراگیر و تجلی رویش‌های مردمی از مکتب شهید سلیمانی و روایت‌امیدآفرین گفتمان مقاومت از محور‌های کنگره اسطوره مقاومت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به ارسال بیش از ۲۰۰ اثر فاخر با رویکرد جایگاه مردمی شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: امروز شهید قاسم سلیمانی به عنوان شحصیتی فراگیر در تمام اقشار جامعه به خصوص جوانان محبوبیت و جایگاه ویژه‌ای دارد.

درخشان یادآور شد: باید این ظرفیت‌ها را در حوزه فرهنگ بالقوه کنیم تا در این جشنواره و کنگره تولید‌های آثار فرهنگی و هنری فاخر شناسایی شوند و به معرض نمایش گذاشته شوند.

وی ادامه داد: بنیان این برنامه از سال گذشته به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سپاه فتح استان گذاشته شد. همچنین بنا داریم به صورت بنیادی در سال‌های آینده با رویکرد بهتر و با حجم تولید آثار بیشتر و در گستره ملی این کنگره را برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان گفت:‌ امیدواریم که این برنامه بتواند به نقش و جایگاه ممتاز شهید سلیمانی در تولید‌های فاخر برنامه‌های فرهنگی و هنری کمک شایانی کند؛ این برنامه ذیل برنامه‌های کنگره شهدای استان ۱۴۰۳ خواهد بود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.