سازمان های مردم نهاد در بحث ترویج جوانی جمعیت نقش آفرینی کنند

فرماندار کهگیلویه یکی از موضوعات مهم  جامعه کنونی را بحث ترویج جوانی جمعیت دانست و گفت: سازمان مردم نهاد در این عرصه باید نقش آفرینی کنند.

کد خبر : 31890
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵

به گزارش مهردنا، فرماندار شهرستان کهگیلویه در نشست با تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد گفت: یکی از شاخصه های جوامع توسعه یافته میزان مشارکت مردم در تشکل ها ی غیر دولتی است.

سید عبدالعزیز موسوی با بیان اینکه توسعه جامع بدون حضور مردم امکان پذیر نیست، افزود: معمولا سازمان‌های مردم نهاد در حوزه‌های مختلف سلامت، فرهنگی، اجتماعی، علم و فناوری، زنان، کودکان، مذهبی، فقر زدایی و فعالیت‌های خبری و خیرخواهانه فعالیت دارند و به همین دلیل می توانند به دولت ها کمک های شایانی داشته باشند.

وی با بیان اینکه تشکل های مردم نهاد اراده های مردم می باشد که به کمک دولت ها می آیند، عنوان کرد: اگر مردم در فعالیت های اجتماعی و عام المنفعه مشارکت نکنند هیچ کاری با موفقیت انجام نمی شود.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه این سازمان ها و تشکل هاظرفیت بالایی دارند که دولت ها می توانند برای ارتقاء و رشد جامعه در تمامی زمینه ها از این بستر  استفاده بهینه کنند، افزود: دستگاه های اجرایی باید بستر های لازم را برای اجرای برنامه های آنها فعال کنند و مجموعه ما به عنوان نماینده دولت وظیفه داریم با تمام توان از این مجموعه ها و تشکل ها حمایت کنیم.

موسوی  با اشاره به اینکه این سمن ها و تشکل ها دنبال منفعت های شخصی نیستند، گفت: نمونه بارز این جمله را می توان در فعالیت های سمن ها و سازمان های مردم نهاد کهگیلویه دید که بدون هیچ چشم داشتی و با هزینه های غیر دولتی فعالیت می کنند.

وی یکی از موضوعات مهم  جامعه کنونی را بحث ترویج جوانی جمعیت دانست و اضافه کرد: سازمان مردم نهاد در این عرصه باید نقش آفرینی کنند.

موسوی در پایان گفت: دخیل کردن مردم در تصمیم گیری ها و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای در قالب تشکل‌های مردمی می‌تواند علاوه بر ایجاد همدلی و همبستگی بین مردم و مسئولان، بازوی توانمندی نیز برای دولت باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.