ترویج فرهنگ پیشگیری بهترین روش مبارزه با مصرف مواد مخدر در جامعه است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه گفت: مقوله و معضل مواد مخدر موجب سستی خانواده‌ها و به دنبال آن موجب عدم کارایی و سستی جامعه می‌شود، پس باید به طور جد هم در خصوص پیشگیری و هم درمان و هم فرهنگ سازی در این رابطه کار بنیادی و اساسی کرد، و دستگاههای فرهنگی وظیفه ی خطیری بر دوش دارند.

کد خبر : 31244
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

به گزارش مهردنا، عبدالکریم عبودی در نشست پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جلوگیری از اعتیاد به مواد مخدر با بیان اینکه مواد مخدر؛ قدرت اندیشه، نوآوری، پشتکار، کوشش و سازندگی را در انسان ها به ویژه نسل جوان جامعه از بین می برد و بنیان خانوادگی و اعتقاد دینی آنان را به نابودی می کشاند گفت:  عدم احساس مسئولیت نسبت به خانواده و جامعه، گسترش جرم و جنایت و نشر بیماریهای واگیرو خطرناک مانند ایدز وهپاتیت و…محروم شدن از یک زندگی سالم از عواقب درگیر شدن در منجلاب اعتیاد است که در شرایط امروز آگاه سازی نسل جوان ونوجوان از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه  افزود: مقوله و معضل مواد مخدر موجب سستی خانواده‌ها و به دنبال آن موجب عدم کارایی و سستی جامعه می‌شود، پس باید به طور جد هم در خصوص پیشگیری و هم درمان و هم فرهنگ سازی در این رابطه کار بنیادی و اساسی کرد، و دستگاههای فرهنگی وظیفه ی خطیری بر دوش دارند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ابزار هنر به ویژه هنرهای تجسمی در مقابله با این پدیده شوم بسیار مهم و تاثیر گذار است تصریح کرد : با آگاه سازی خانواده‌ها از مضرات و آسیب های سوء مصرف مواد مخدر همچنین جهت پیشگیری از گرایش افراد به خصوص نسل جوان و نوجوان به مصرف مواد مخدر باید هر چه بیشتر از این فضا بهره گرفت.

این مسئول بیان کرد: یکی از طرح‌های دشمنان برای نفوذ و بی هویت کردن جوانان در کشورهای اسلامی استفاده از ابزار مواد مخدر است که تولید محتوای فرهنگی و هنری در جهت فرهنگ‌سازی برای خودمراقبتی و جلوگیری از ترویج و منع مصرف مواد مخدر در جامعه ضروری است.

عبودی با  تقدیر از نیروی انتظامی عنوان کرد:  این نهاد در مقابله با این پدیده با همت والای خود گام‌های استواری برداشتند و برخواهند داشت، و همه ی سازمان ها و نهادهای فرهنگی باید همت کنند و متخصصین و کارشناسان به معنای واقعی کلمه ورود کنند، تا بتوانیم میزان اعتیاد را کاهش دهیم و حتی به صفر برسانیم .

انتهای پیام/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.