سید عبدالرحمان توفیقیان به جایگاه رفیع اقشار فرهنگی در کشور اشاره کرد و افزود: معلمان به واسطه نقش تربیتی و آموزشی خود در جامعه چراغ هدایت انسانها هستند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری همایش های نکوداشت مقام معلم، عنوان کرد: تقدیس مقام معلم و معرفی الگوهای رفتاری آنها بین نسل جوان موجب رشد و تعالی نسل آینده و به تبع آن توسعه و پیشرفت جامعه می شود.

 

دکتر باقری نژاد معاون سوادآموزی استان ضمن سلام و وقت بخیر خدمت فرهنگیان عزیز شهرستان چرام  در خصوص اهمیت ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد فرزانه و اندیشمند گفت: شهیدمرتضی مطهری و روز نکو داشت مقام بالا و والای معلم فرصتی مغتنم است تا بتوان یاد کرد ، گرامی داشت و قدردانی کرد از بیرق داران عرصه علم ، علم آموزی و دانش آموزی که با همت والای خویش سبب بلوغ و رشد و تعالی جامعه گردیده اند .

 

وی افزود: بی شک ، پیشرفت و ترقی و تعالی مادی و معنوی هر جامعه مرهون ، مدیون و محصول بذل بار و بر علم و دانش انسانهای عاشق و فداکاری است که با علم آموزی خود که آن را نه یک وظیفه بلکه کاری آگاهانه و عاشقانه دانسته اند و چون نسیم معطر و نوازشگری بر جوانه های باغچه مدرسه وزیدن گرفته و باعث شکوفایی غنچه های ای عرصه گردیده اند.

 

باقری نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: تمام امکانات و توان ما باید در راستای رفع مشکلات آموزش و پرورش و مسائل معلمان به کار گرفته شود وهرچه بیشتر برای رفع مشکل فرهنگیان تلاش کنیم.