آیین نکوداشت مصلح ذات البین حاج سید غزوان پرهیز در شهر سوق برگزار می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه گفت: آیین نکوداشت مصلح ذات البین ” حاج سید غزوان پرهیز ” پنج شنبه 11 اسفند در شهر سوق برگزار می شود.

کد خبر : 29965
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱

به گزارش مهردنا، عبدالکریم عبودی در جمع خبرنگاران گفت: آیین نکوداشت مصلح ذات البین ” حاج سید غزوان پرهیز ” پنج شنبه 11 اسفند ساعت 14 تا 17 در سالن شهدای شهر سوق برگزار می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه این شخصیت برجسته از مصلحین به نام استان و حتی کشور بودند و در این راستا گام های بزرگ و بلندی برداشتند، افزود: در روایات داریم اگر کسی در پی اصلاح در میان مردم باشد از رحمت و مغفرت خداوند برخوردار خواهد شد و خداوند برای او درک شب قدر را می نویسد.

وی عنوان کرد: هدف از اجرای این برنامه علاوه بر تجلیل از این عالم وارسته، تشویق و ترغیب کسانی است که قابلیت اصلاح بین امور را دارند و در این زمینه در حال فعالیت هستند.

عبودی با بیان اینکه اجرای نکوداشت مصلح ذات البین ” حاج سید غزوان پرهیز ” در شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه به تصویب نیز رسیده است، افزود: همه دستگاه های عضو ستاد شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه و به خصوص دادگستری شهرستان و استان در اجرای این برنامه همکاری می کنند.

وی گفت: افرادی به واسطه این عالم وارسته حتی در خارج از این استان بخشیده شده اند و تعدادی از آنها در این برنامه حضور خواهند داشت.

سید حمید پرهیز فرزند این عالم وارسته با بیان اینکه 23 سال است که پدرم به رحمت خدا رفته است و تا کنون هیچ گونه مراسمی برای سالگرد ایشان نگرفته ایم، گفت: امسال با پیشنهاد قوه قضاییه و شورای فرهنگ عمومی و تنها جهت ترویج فرهنگ ” اصلاح ذات البین ” این برنامه اجرا می شود.

وی افزود: امیدوارم با کمک معتمدین و افرادی که در بحث اصلاح ذات البین قابلیت دارند اختلافات اجتماعی که گاها موجب خسارت های زیادی برای مناطق مختلف می شود کاهش یابد و با ترویج این فرهنگ بسیاری از آسیب ها اجتماعی در جامعه از بین برود.

به گزارش مهردنا، مرحوم عالم وارسته حاج سید غزوان پرهیز در سال 1308 شمسی در شهر سوق از توابع شهرستان کهگیلویه دیده به جهان گشود و در 11 اسفند 1378 دار فانی را وداع گفت.

این عالم وارسته در طول زندگی در کارهای عام المنفعه زیادی در بحث ازدواج جوانان و حل مسائل و مشکلات و درگیری های خانوادگی، قومی و قبیله ای در سطح استان و حتی استان های همجوار فعالیت چشمگیری داشت که به واسطه ایشان 36 فقره خون اصلاح و 36 نفر از پای چوبه دار نجات یافتند.

این سید بزرگوار اشتغالزایی جوانان منطقه به خصوص احداث 7 کارخانه آردسازی و احداث یک کارخانه یخ سازی با مردم منطقه همکاری داشتند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.