تحلیل و تأملی بر انتصاب دکتر پریچهر به ریاست سازمان جهاد وکشاورزی استان خوزستان 

به گزارش مهر دنا، سید حسین رهی فعال فرهنگی و رسانه ای طی یادداشتی نوشت:ابتدائاً این انتصاب شایسته، تخصصی و قابل تأمل را به حضور جناب دکتر پریچهر تبریک عرض نموده و مزید توفیقات بهمراه سلامتی و سربلندی برای ایشان از ایزد منان خواهانم. در تبیین، توضیح و تفصیل این انتصاب ارزشمند همین بس که

کد خبر : 29333
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۳:۰۶

به گزارش مهر دنا، سید حسین رهی فعال فرهنگی و رسانه ای طی یادداشتی نوشت:ابتدائاً این انتصاب شایسته، تخصصی و قابل تأمل را به حضور جناب دکتر پریچهر تبریک عرض نموده و مزید توفیقات بهمراه سلامتی و سربلندی برای ایشان از ایزد منان خواهانم.

در تبیین، توضیح و تفصیل این انتصاب ارزشمند همین بس که خوزستان قطب کشاوری ایران است و سالانه قریب به ۱۵۰ نوع محصول زراعی و باغی تولید و بعضاً به کشورهای صاحب نام دنیا در بخش کشاورزی نیز صادر می کند.

بنابراین خوزستان در عرصه کشاورزی در دنیا نیز دارای جایگاه است.

در عرصه دامی و دامپروری در شاخص توسعه یافتگی و در ردیف استان‌های اول کشور قرار دارد.

خوزستان با دارا بودن رتبه نخست تولیدات کشاورزی، نه فقط در نفت و گاز و پتروشیمی و فولاد بلکه در تأمین و امنیت غذایی کشور نیز صاحب نام و مقام است که این مهم بسیار حائز اهمیت می باشد.

آنچه که مسلم است کشور ما در ترسیم چشم انداز آینده اش درصنعت کشاورزی و دامداری و بخش های زیر مجموعه، حساب ویژه اي بر روی خوزستان دارد و بی شک، استمرار، رونق، گسترش و پویایی وضعیت کشاورزی و دامی این استان پهناور نیازمند استفاده از مدیران با تجربه، شایسته، کارا، دانا و متخصص است که به یقین انتصاب دکتر پریچهر به ریاست یکی از مهمترین، وسیع ترین و کیفی ترین سازمان‌ها و اداراتش (سازمان جهاد و کشاورزی) در همین راستا بوده است.

گاهی در محافل، مجالس، همایش ها، نطق ها، نوشته ها، گفتمان ها و همچنین در شبکه های مختلف اجتماعی از علل عقب ماندگی، کم برخورداری و توسعه نیافتگی استان کهگیلویه و بویراحمد سخن به میان می آید و از قضا آنانکه فرصت، قدرت و اختیار تصمیم گیری و نقش آفرینی دارند مدعی تر و طلبکار ترند؟؟؟ !!!

بلاشک، یکی از علل و آفت های این واقعيت عقب ماندگی، علاوه بر سیاست زدگی، حسادت ها و تنگ نظری ها و دامن زدن به قومیت گرایی است که سهم و قصور تصمیم گیران و تصمیم سازان کم نبوده و نیست.

از حق نباید گذشت که در این دیار پدیده ی مذموم قومگرایی در همه ادوار با شدت وضعف همراه بوده که متاسفانه اخیراً به اوج خود رسیده است.

اگرچه پرداختن به آن در این مقال نمی گنجد اما با اتفاق نظری که در این رابطه وجود دارد خیلی هم در رسانه ها و محافل به آن پرداخته شده که امیدواریم مثمرثمر واقع گردد.

پریچهر ها کم نیستند اما آنجا که استحقاق و بهره گیری از تخصص و خدمت رسانی آنان ضرورت بیشتری دارد شاید کج سلیقگی ها کارسازترند.

باشد که درس بگیریم. ان شاءالله.

سید حسین رهی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.