مراسم گرامی‌داشت ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد و یادواره دو شهید گمنام در شهرستان چرام

مراسم گرامی‌داشت ارتحال امام خمینی (ره) و قیام 15خرداد و یادواره دو شهید گمنام با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در شهرستان چرام برگزار شد.   به گزارش مهر دنا، حجت السلام والمسلمین سید نوراله افشار امام جمعه محترم چرام با گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) و شهدا از اندیشه و افکار امام

کد خبر : 27738
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰:۱۲

مراسم گرامی‌داشت ارتحال امام خمینی (ره) و قیام 15خرداد و یادواره دو شهید گمنام با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در شهرستان چرام برگزار شد.

 

به گزارش مهر دنا، حجت السلام والمسلمین سید نوراله افشار امام جمعه محترم چرام با گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) و شهدا از اندیشه و افکار امام (ره) به عنوان میراث ماندگار در جهان اسلام یاد کرد و گفت:منظومه‌ی فکری امام دارای خصوصیّات کامل یک مکتب فکری و اجتماعی و سیاسی متّکی و مبتنی بر یک جهان‌بینی است که این جهان‌بینی عبارت است از توحید بود.

 

وی افزود: غالب رهبران انقلابی، از شخصیت هایی هیجانی و گداخته برخوردارند و این حالات از زندگی سراسر التهاب آنان میشود مشاهده کرد.اما امام خمینی با آرامش خاصی کشور را در شرایط سخت جنگ و تحریم مدیریت کردند .وهمین آرامش سبب شد صدام که با پشتوانه شرق و غرب به ایران حمله کرد شکست بخورد.

 

افشار اظهار داشت:جهانبینی امام (ره) از قران گرفته شد.امام (ره) اهل تدبر وتفکر و مطالعه قران بودند و سیره ی مستمر امام ره در شبانه روز قرایت قران بود و این انس با قرآن به قدری زیاد بود که در هنگام بمباران و موشکباران تهران، وقتی جهت حفظ امنیت، ایشان دستور دادند کتب از تاقچه بالای سر ایشان برداشته شود تا بر اثر لرزش روی سرشان سقوط نکند، امام اجازه ندادند قرآن و مفاتیح را بردارند؛ چون می خواستند دائماً به آنها دسترسی داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.