اعدام های دسته جمعی در سعودی، مصداق نقض آشکار حقوق بشر است

به گزارش مهر دنا، حجت الاسلام والمسلمین سید نوراله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان چرام اظهار داشت: رژیم آل سعود سعی دارد برای حذف مخالفان خود به‌ویژه شیعیان با برچسپ تروریسم، آن‌ها را زندانی و اعدام کند.       وی افزود: دولت عربستان ، شیعیان را از جنبه‌های مختلف مورد

کد خبر : 25946
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴

به گزارش مهر دنا، حجت الاسلام والمسلمین سید نوراله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان چرام اظهار داشت: رژیم آل سعود سعی دارد برای حذف مخالفان خود به‌ویژه شیعیان با برچسپ تروریسم، آن‌ها را زندانی و اعدام کند.

 

 

 

وی افزود: دولت عربستان ، شیعیان را از جنبه‌های مختلف مورد فشار قرارداده است. شیعیان عربستان در بدترین شرایط ممکن زندگی می‌کنند و به‌عنوان مسلمانان فراموش‌شده مشهور هستند.

 

 

 

افشار با بیان اینکه شیعیان عربستان که بین ۱۵ تا ۲۵ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند گفت: طی ۸ دهه‌ای که از حکومت آل‌سعود می‌گذرد، با تبعیضات و محدودیت‌های متعدد و فراوانی مواجه بوده‌اند.

 

 

 

خطیب جمعه چرام اظهار داشت: از اهداف رژیم سعودی در اعدام شیعیان ، اطمینان دادن به‌انگلیس و آمریکا مبنی براینکه رژیم سعودی در زمان پادشاهی بن سلمان نیز از منافع هنگفت آن‌ها در این کشور صیانت خواهد کرد و زمینه‌های گسترش افکار و گرایشات ضد استعماری که در بخش بزرگی از شیعیان‌ جلوه‌گر شده را کاملا از میان خواهد برد.

 

 

 

وی افزود: اعدام ۸۱ نفر مصداق مجازات دسته‌جمعی است. در حقوق بین‌الملل، اعدام‌های جمعی جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود.

 

 

 

افشار گفت: این جنایت مصداق نقض آزادی های مدنی و فردی است و نقض حقوق بشر است.اما حیف بر مجامع بین المللی که این اعدام های دسته جمعی را دیدند اما همچنان رژیم سفاک وهابی سعودی را حمایت می کنند

 

 

 

خطیب جمعه چرام بیان داشت: از بارزترین جلوه‌های مدیریت پنهان حضرت، پدیده بی‌بدیل انقلاب اسلامی است که با راهبُرد نیابت عامه در عصر غیبت، یعنی عنصر مبارک مرجعیت، زعامت و ولایت فقیه، به عنوان تحقق رکن امامت و اسلامیت؛ و همچنین با راهبَری کلان جامعه ایران اسلامی و تربیت صدها هزار شهید و رزمنده، به عنوان تحقق رکن امت و جمهوریت؛ و تحقق نظام قدرتمند جمهوری اسلامی، زمینه‌ساز ظهور آن حضرت می‌باشد انشاءالله.

 

 

 

وی در پایان افزود: به فرمایش حضرت امام خامنه‌ای: «این نوح، امام زمان(ع) است… دریا طوفان، سختی و مشکلات دارد، اما وقتی کشتیبان، بنده‌ برگزیده‌ خداست، معصوم است، بیمی وجود ندارد… به ناخدای این کشتی حضرت بقیّهالله (ارواحنا فداه) عرض می‌کنیم: کشورِ خودش را به ساحل نجات برساند، مردم مؤمن ایران را حمایت و کمک کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.