یادواره شهدای آبروی محله در چرام برگزار شد

  یادواره شهیدان بیژن آبگون،محمد رضایی و فضل الله غلامیان با عنوان «آبروی محله» با هدف قدردانی از خانواده‌های شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و معرفی حماسه‌ها و فداکاری‌های شهیدان به نسل امروزی برگزار شد.   به گزارش مهر دنا، برگزاری یادواره شهدا «آبروی محله» یکی از با ارزش‌ترین و تأثیرگذارترین فعالیت‌های فرهنگی سپاه و بسیج

کد خبر : 24953
تاریخ انتشار : جمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲

 




یادواره شهیدان بیژن آبگون،محمد رضایی و فضل الله غلامیان با عنوان «آبروی محله» با هدف قدردانی از خانواده‌های شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و معرفی حماسه‌ها و فداکاری‌های شهیدان به نسل امروزی برگزار شد.

 

به گزارش مهر دنا، برگزاری یادواره شهدا «آبروی محله» یکی از با ارزش‌ترین و تأثیرگذارترین فعالیت‌های فرهنگی سپاه و بسیج است و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بدین معناست که راه و اهداف شهدا را خوب بشناسیم و آنرا ادامه دهیم.

 

طی سال‌های اخیر در تکریم مقام شهدا و تعالی فرهنگ ایثار و شهادت ، آیینی ارزشی با رنگ و بوی ایثار و شهادت در مسجد امام موسی کاظم (ع) به همت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان چرام،بنیاد شهیدوامورایثارگران، کانون فرهنگی، پایگاه و هیئت امنای مسجد امام موسی کاظم (ع) برگزار می گردد که مورد استقبال مردم این شهرستان واقع شده است.

 

«کوچه‌هایمان را به نامشان کردیم که هرگاه آدرس منزلمان را می‌دهیم بدانیم از گذرگاه خون کدام شهید است که با آرامش به خانه می‌رسیم، ما آمده‌ایم تا بگوییم که فداکاری‌های شهیدان انقلاب در روح و باطن ما جای دارد و راه آنان هیچ‌وقت فراموش‌ نمی‌شود».

 

 

حجت الاسلام والمسلمین سید نوراله افشار امام جمعه شهرستان چرام در این آیین معنوی گفت: شهدا بعد از شهادت خود، با ایجاد فضایی معنویی، یادآور مسئولیت های سنگین در جامعه هستند.

 

حجت‌الاسلام افشار با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا، کمترین ادای حقی است که ما به شهدا داریم، اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدا، صدای بیدارگری است که ما را از خواب غفلت بیدار می کند تا به مسئولیت هایمان در قبال کشور و انقلابمان هوشیارتر عمل کنیم.

 

وی بر ضرورت تبیین و فرهنگ سازی بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و افزود: انچه امروز باید در جامعه بسط داده شود همین فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت طلبی است چرا که دشمن از روحیه عاشورایی و شهادت طلبی جوانان انقلابی و متعهد ما هراس دارد.

 

امام جمعه چرام، براندازی نظام و ضربه به اسلام را از اهداف مهم دشمن به ویژه آمریکای جنایتکار برشمرد و تصریح کرد:امروز دشمن با برداشتن تقاب از چهره خود اعلام می کند که تنها هدف آنها براندازی نظام جمهوری اسلامی است که باید در این برهه حساس با تقویت بصیرت و ولایت مداری و حرکت در خط شهدا، همچون سدی محکم دشمن را از رسیدن به اهدافش ناکام بگذاریم.

دراین مراسم معنوی سرهنگ حاج اصغر حبیبی و فریدون مرادی نژاد به خاطره گویی از شهدا پرداختند.




وصیت نامه شهید بیژن آبگون

 

درود و صلوات خدا بر محمد و آل او باد و سلام بر خمینی کبیر نایب بر حق حضرت مهدی عجل الله و سلام بر رزمندگان اسلام :
ملکا ذکر تو گویم که تو پاکی و خدایی
نروم جز به همان ره که توام راهنمایی
خدایا با یاد تو و عشق به سرور آزادگان حسین بن علی (ع) کوله بارم را بر دوش می گیرم و قدم در راه می گذارم. راه درازی در پیش دارم که انتظار آن را طولانی تر می نمایاند. این بار می روم تا در خاکی مطهر،خاکی که ذراتش با نور عشق و ایمان منور شده، بذر ایثار بپاشم و لاله شقایق بکارم می‌روم تا رفتگان(شهدا) را پیرو و بازماندگان را سرمشق و الگو باشم می روم تا در این راه رفتن از خدا مدد جویم تا غرور و خودخواهی را از وجودم بزداید و مرا در شمار سربازان گمنام این سرزمین جای دهد.
برادران و خواهران انتظار دارم با هوشیاری کامل هیچگاه فریب گروهک‌های ضد خدا و یا بهتر بگویم بادکنک های دست پرورده امپریالیسم شرق و غرب را نخورید. پیرو خط رهبر که همان اسلام اصیل است باشید و قدر رهبری حضرت امام را بدانید. به خدا قسم اگر این امام نبود ما هنوز در منجلاب گمراهی غوطه ور بودیم خدای را شکر که این نعمت را برای ما فرستاد و ما را مورد آزمایش قرار داد.
خداوندا، خطا کارم زیرا نتوانستم آنطور که رضای تو بود به دستورات و احکام تو عمل کنم اکنون به عنوان مجرمی شرمنده و خجالت کار به درگاه تو روی آورده‌ام به امید آنکه توبه ام را بپذیری و مرا مورد الطاف خداوندیت قرار بدهی و از تقصیراتم درگذری.
و چند کلمه ای با خانواده ام صحبت دارم، ابتدا حضور مادر مهربانم عرض ادب می کنم، مادرم، ای مادرم که خداوند بهشت را جایگاه شماها قرار داده، تو همچون سدی مقاوم و مستحکم در برابر ناملایمات و مشکلات زندگی مقاومت کردی تا ما را بزرگ کردی، زبانم قاصر است که بخواهم از تو قدردانی کنم، مادرم در طول عمر به عناوین مختلف شما را آزرده اذیت کردم به خاطر خوشنودی خداوند مرا ببخش
و اما تو همسر مهربانم؛
درست به یاد داری که یکی دو شب قبل از اعزامم، داستان یکی از یاران باوفای علی بن ابیطالب حنظله را برایت تعریف کردم امیدوارم از این مطلب درس ایثار و مقاومت بگیری تا در پیشگاه فاطمه زهرا سلام الله علیها سرافراز باشی از تو انتظار دارم به خاطر رضای خدا از فرزندانم مراقبت کن و آنطور که رضای خداست تربیت کنید انتظار دارم عواطف شما هرگز باعث شادی دشمنان اسلام نشود و فرزندم ثارالله را پس از تحصیلات ابتدایی پنج ساله تشویق کنید تا در حوزه علمیه ادامه تحصیل بدهد زیرا آرزویم این بود و شما برادران عزیزم هومان و ضحاک خود آگاه به مسائل انقلاب هستید لازم به تذکر مقید و پشتیبان ولایت فقیه باشید شما باید در مورد سرنوشت فرزندانم دخالت داشته باشید مخصوصاً برادرم هومان حتماً ثارالله را با قرآن آشنا کن و شما خواهران مهربانم درست داغ برادر جانگداز است اما سعی کنید که اگر شهید شدم در مراسم تشییع جنازه ام شهامت و فداکاری از خود نشان بدهید و ضعف و سستی از خودتان بروز ندهید به هنگام شیون و زاری به یاد سرور آزادگان حسین (ع) شهید باشید
چند جمله ای با امت شهید پرور و حزب‌الله دارم ؛
که فرصت را از دست ندهید قدر این رهبر را بدانید و با پشتیبانی از ولایت فقیه و حمایت از رزمندگان مشت محکمی به دهان ابر جنایتکاران بکوبید و شما همکاران عزیز فرهنگی در سنگر مدارس و اداری در امر تعلیم و تربیت نونهالان آن کوتاهی نفرمایید حضرت امام شغل شما معلمین را در حد انبیا طوسی فرمودند که امید است در آینده از دانش آموزان عزیزی که در اختیار دارید انسان هایی همچون شهید بهشتی و رجایی و باهنر و غیره تحویل جامعه بدهید و به عنوان یک بسیجی گمنام از کلیه مسئولین و کادر محترم ادارات توقع دارم که در حد توان به کار مردم رسیدگی کنند مخصوصاً قشر محروم و رهنمودهای امام عزیز فراموش نشود که فرموند؛(( هرچه داریم از این قشر محروم است)).
بنده از سپاه پاسداران می خواهم اگر اشکال نداشته باشد اجازه بفرمایند تا آرم سپاه پاسداران در گوشه‌ای از سنگ قبرم منقوش نمایند زیرا اگر توفیق خدمت در سپاه را ندارد داشتم اما همیشه عاشق سپاه بودم و علاقه زیادی به برادران سپاهی داشتم.
در پایان از کلیه خویشاوندان و دوستان و امت شهید پرور چرام و کادر محترم مدرسه‌ی راهنمایی شهید مکرم و هر کس که مرا می شناسد تحت هر عنوان اگر به کسی بی احترامی کرده‌ام انشاءالله امیدوارم مرا ببخشند آرزوی موفقیت همه شما را طلب می‌کنم.
تمامی عمرم به فدای یک لحظه عمرت ای امام خمینی
و سلام
با احترام به خون شهدا
مورخ: ۶۵/۹/۵
بیژن آبگون


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.