سعید بخشوده

بررسی عملکرد شبکه دنا در مدیریت افکار عمومی؛ مرگ «رزمجو» داغ بی تدبیری‌ها را تازه کرد

باز هم مثل همیشه خبرهای مهم را مردم از زبان بی بی سی و اینترنشنال شنیدند و صدا سیمای ما رفوزه شد.
کد خبر : 23260
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰:۳۰

 




به گزارش مهر دنا، شکست مفتضحانه دیگری برای صدا و سیمای و برخی مسئولان بی مسئولیت خبر کوتاه بود و غافلگیر کننده، سجادرزمجویی خواننده خوش صدا و مردمی استان در انفجار منزل مجروح شد.

همین یک جمله لازم بود تا تمامی سایتهای استان و پیج های اینیستا و واتس اب پر شود از تصاویر این خواننده محبوب و خوش سیما وضعیت همه جوانها و مردم پر شد از اوازهای غم بار استاد سجاد و طوری شد که به ترند اول اینترتی و یوتیوبی و اینیستاییش

چند روزی گذشت و حالشان بهتر نشد و مانند همه اتفاقات ناگوار استان محروم و بدون امکانات پزشکی ما خانواده ودوستان مجبور به انتقال وی به شهر شیراز شدند.

راستی فکرش را نکرده بودم این همجواری ما با استان فارس و شهر پرامکانات شیراز هم نعمتی است برای مردم خسته و رنجور ما.

پیشرفت علم پزشکی و تلاش همه جانبه دکتران هم نتوانست مجروح هفتاد درصد سوخته ما را نجات دهد و باز هم خبر کوتاه بود و اینبار وحشتناک تر. استاد سجادرزمجور بعلت جراحات و درصد سوختگی بالا به رحمت ایزدی پیوست.

صدای اه و ناله از تمامی کوی و برزن بلند شد بطوریکه اتفاقی به خانه مادر وارد شدم و دیدم که هر سه خواهر و مادرم چشمانشان اشکبار است و اینجا بود که قدرت موسیقی و صدای اسمانی خواننده ای لر زبان را دیدم، راستی چرا ما لرها اینقدر مظلوم و محروم و عاطفی هستیم؟

مسیر شیراز به سپیدان شاید در عمرش چنین ترافیکی را ندیده بود و چه استقبالی شد در شهر اردکان، علیرغمی که فیلمها کوتاه بودند اما لیاقت مردم سپیدان به تصویر کشیده شد. درود بر شرف مردم با غیرت این خطه، همسایگی چنین هم نعمت دیگری است.

برای سومین بار پیام کوتاه بود، تشییع هنرمند هم استانی، چهارشنبه و تمام

همین چند حرف لازم بود تا لرها و مردم استانهای همجوار بطرف یاسوج روانه شوند تا با هنرمندی وداع کنند که شاید یکبار هم او را از نزدیک ندیده بودند، لذا قدرت هنر و صدا باز هم به رخ جهانیان کشیده شد.

جمعیت فوج فوج و مانند جویهای اب از تمام نقاط استان و کشور سرازیر شدند و دریایی ساختند که بدون اغراق تاکنون سابقه نداشت،و جالبترین نکته تجمع امروز این بود که همه خود را داغدار و صاحب عزا میدانستند، براستی علتش چه بود؟

و اما منظور این نوشته، باز هم مثل همیشه خبرهای مهم را مردم از زبان بی بی سی و اینترنشنال شنیدند و صداسیمای ما رفوزه شد در صورتی که این دوغول رسانه ای درگذشت هنرمند فقید ما را قبل از سیمای استان اعلام و تسلیت گفتند. این است که خیلی از مردم در منوی شبکه های تلویزیون و رسیورهایشان نامی از شبکه دنا نیست و شاید ماهها بگذرد و کسی شبکه محلی خود را نگاه نکرده است و توجهی به برنامهایشان نمیکنند. ودر ادامه، نمایندگانی که در روزهای انتخابات برای پیرزن و پیرمردهای متوفی ان زمان کاروان تشکیل میدهند و خود را زودتر از صاحب عزا به قبرستانها و مراسم میرسانند کجا بودند؟ ایا هنر و هنرمند برای سیاسیون و مجمع نمایندگان ما مهم نیستند و چرا این قشر بی ادعا و مظلوم که برای دلخوشی مردم اوازی یا موسیقی مینوازند از دیدگاه انها افت محسوب میشوند.؟ ایا شادی و اوازی که لحظه ای دل انسانی را خوش کرده برای این صاحبان قدرت سنگین است یا تسلیت به خانواده هنرمندان از جایگاهشان میکاهد و به اعتبارشان لطمه میزند.

در استان ما هنر و هنرمند مظلوم واقع شده و هیچکدام به حقشان نرسیده و جایگاهشان بجز در دل مردم پایین است. راستی مسئولان ما این موج جمعیت را ندیدند و اگر دیدند شرکت این عزیزان را در مراسم، دهن کجی به خودشان میدانند؟

بیش از بیست سال است که رزمجو و رزمجوها در صدا و سیمای ما بایکوت شده اند براستی چرا؟ راستی مدیحه سرایی و نوحه خوانی رزمجویی برای سرور و سالار شهیدان و شاگرد مکتبش سردار سلیمانی هم همراه با طرب بوده است که پخش ان مسئولین را به وحشت انداخته و لحظه ای انرا پخش نکردند؟ اینها که نان مذهب را میخورند چرا به نوای مذهبی خواننده ای لر زبان و خوش صدا اهمیت نمیدهند؟ براستی این قشر زحمتکش هنری اگر از هنرشان در راه امرار معاش استفاده نکنند دست به چه کاری بزنند؟ اقایون نماینده و مسئول تحلیلتان از شرکت اینهمه ادم چیست و چرا به خود نمی ایید؟ تاکنون به این فکر کرده ایداستاد سجاد رزمجویی چه رسانه ای در زمان زنده بودن داشت و تبلیغاتش از کجا بود که اینهمه ادم با تفکرات متفاوت و شاید متضاد را دور هم چمع کرد؟ فکر نمیکنید شاید، شاید، علت اینهمه اشتیاق حضور مردم بی توجهی شما به مرگ یک هنرمند مردمی است؟ ومیخواستند درس بزرگی به شما و اربابهایتان بدهند تا بار دیگر در مخالف مسیر مردم نباشید؟ دردها و گفته ها زیاد است و گوشهای شنوا کم لذا به همین اندک اکتفا میکنم.

عزت زیاد

سعید بخشوده

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 5
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

محمد قتبری پنجشنبه , 27 آبان 1400 - 0:48

صدا وسیما که مردمی نیست شخصی مال آدمهای خاص است….

.. پنجشنبه , 27 آبان 1400 - 5:50

روح سجاد رزمجو شاد و نامش جاودان باد… دمت گرم گل گفتی ولی کو گوش شنوا

ناشناس پنجشنبه , 27 آبان 1400 - 7:28

چرت نگو اینجا جای عقده گشایی علیه صداسیما نیست….برنامه شویل دنا بهش پرداخت حالا اگه به ادعای پوچ خودت نگاه نمیکنی درو نکه….در قلم زدن منصف باشیم و عقده ای نباشیم

دلسوز پنجشنبه , 27 آبان 1400 - 9:07

سلام خدمت شما
انتقاد فرمودید به صداوسیما باشه قبول
ولی خود شما و رسانه به قولی مردمی تا حالا کجا بودید که پیگیری نمی کردید و یک خبر از این هنرمندان و مشکلاتشان نمی گفتید.
شما که منتقد هستید حوزه هنر دست صداوسیماس یا سازمان دیگر
به نظر من شماها نه دلسوز مردم هستید و نه دلسوز هنرمندان فقط و فقط بر موج ساسیت سوارید.

رهبر پنجشنبه , 27 آبان 1400 - 12:32

بسیار عالی ،این جمعیت نشان داد ک لرها برای زبان مادریشان ارزش قائلند