بانک قرض الحسنه مهر دهدشت در برابر اشتباه کارکنانش پاسخگو نیست/ آیا باید جواب کوتاهی کارکنان و یا مسئولان بانک را ارباب جوع پس بدهد؟!!!!

چطور زمانی که بنا به هر دلیل اقساط تسهیلات عقب می افتد همه جریمه دیر کرد را به روز محاسبه و از مشتریان پس می گیرند اما در مقابل خطای کارکنان بانک هیچ مسئولتی وجود ندارد و این مشتری است که باید تاوان بپردازد، آیا این باید نتیجه اعتماد به بانک ها و کارکنانش باشد؟!!!!

کد خبر : 15543
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷

به گزارش مهردنا، سرمایه اجتماعی به عنوان یکی از ارکان توسعه هر جامعه به شمار می آید و یکی از مولفه هایی مهمی است که می تواند چرخ بهره وری و پیشرفت یک جامعه را به حرکت درآورد.

اعتماد و صداقت از جنبه ها و اشکال مهم سرمایه های اجتماعی هستند و اگر بنا به هر دلیلی اعتماد و صداقت در جامعه خدشه دار شود به مرور سرمایه اجتماعی که همان اعتماد مردمی است از بین رفته و مشکلات زیادی در جامعه به وجود می آید.

یکی از مهمترین عللی که موجب می شود اعتماد مردم از دستگاه های خدمات رسان سلب شود برخوردهای نامناسب، رفتاهای غیرمسئولانه، بی توجهی به ارباب رجوع و …. می باشد که این نوع رفتار موجب می شود که رفته رفته اعتماد مردم این سرمایه بزرگ اجتماعی از بین رفته و آثار سوء آن در جامعه نمایان شود.

بانک ها، بنگاه های اقتصادی هستند که فعالیت آنها بیشتر بر مبنای اعتماد اجتماعی به آنها استوار است و در صورتی که این اعتماد از بین برود آینده ای به جز ورشکستگی برای آن پیش بینی نمی شود.

در سالیان گذشته هر کدام ما و بستگانمان گذرشان به بانک ها افتاده و شاید تقریبا خیلی ها به نوعی خاطره ای ناخوشایند از برخی از بانک ها در ذهنشان نقش بسته باشد، اما از آنجا که همه فکر می کنند ” مرگ تنها برای همسایه اتفاق می افتد ” به آن توجهی نمی کنیم تا مشابه همان اتفاق برای خودمان بیفتد.

مهرماه سال 98 برای دریافت تسهیلات به بانک قرض الحسنه مهر ایران در دهدشت مراجعه کردم و از رئیس بانک در خصوص نوع تسهیلات پرسیدم وی توضیح داد که دو نوع تسهیلات داریم نوع اول اینکه به مدت 6 ماه مبلغی را در بانک سپرده گذاری می کنید و پس از آن معادل همان مقدار با کارمزد 4 درصد تسهیلات دریافت می کنید و نوع دوم با نام تسهیلات طرح حمایتی است که سپرده ای را در بانک می گذارید و بعد از دوماه معادل دو برابر سپرده دریافت می کنید با سود 3 درصد، البته با شرایط اینکه سپرده شما با پایان تسهیلات در بانک می ماند و همانند یک بنگاه دار به تعریف و تمجید از تسهیلات طرح حمایتی پرداخت، من با پرداخت مبلغ 15 میلیون در حسابی که از قبل داشتم در آن روز به رئیس گفتم همان تسهیلات نوع دوم را می خواهم، پس از مشورت با دوستان  فردای روزی که پول را به حساب بانک پرداخت کردم به بانک مراجعه و به رئیس بانک گفتم که تسهیلات نوع اول را می خواهم که وی در جواب گفت مشکلی ندارد و به صندوقداری که پول را ریختی اطلاع بده و بعد از 6 ماه برای دریافت وام مراجعه کن و حتی یادآوری کرد که چون فروردین ماه نوبت تسهیلات می رسد و آن موقع نمی توانیم تسهیلات پرداخت کنیم از 15 اردیبهشت اقدام کنید، من به صندوق دار اطلاع دادم و رفتم.

چند روز از اردیبهشت ماه گذشته بود که به بانک مراجعه کردم و رئیس بانک در جواب گفت که هنوز سایت پرداخت تسهیلات باز نشده و به احتمال زیاد با توجه به شرایط کرونا تا اول خرداد سایت باز می شود و می توانید اقدام کنید.

بلاخره پس از 8 ماه به بانک مراجعه کردم که تسهیلات خود را دریافت کنم اما متوجه شدم که باید تسهیلات نوع دوم را دریافت کنم و زمانی که به رئیس بانک گفتم که من درخواست تسهیلات نوع اول را داشتم و تنها جواب این بود که به هر حال ممکن است اشتباه شده باشد و کاری نمی توان انجام داد و تنها این تسهیلات به شما تعلق می گیرد.

بعد از این به فرمانداری شهرستان کهگیلویه به عنوان بالاترین مقام اجرایی شهرستان مراجعه و درخواست بررسی موضوع را دادم و فرمانداری در یک نامه رسمی خواستار بررسی و همکاری شد اما رئیس بانک در جواب گفتند که هیچ کاری نمی توانم انجام دهم.

الان من مانده ام و سپرده ای که در حساب دارم و این وامی که به اجبار به من تحیمل شده، حال پس از 8 ماه ارزش سپرده ام به میزان زیادی کاهش یافته و از طرفی تسهیلاتی را که می خواستم را نیز نمی توانم بگیرم و این در صورتی است که به خاطر اشتباه کارکنان بانک این اتفاق افتاده حال واقعا چه کسی پاسخگو است؟!!!!!!

آیا باید جواب کوتاهی و بی مسئولیتی کارکنان و یا مسئولان بانک را ارباب جوع پس بدهد؟!!!!

چطور زمانی که بنا به هر دلیل اقساط تسهیلات عقب می افتد همه جریمه دیر کرد را به روز محاسبه و از مشتریان پس می گیرند اما در مقابل خطای کارکنان بانک هیچ مسئولتی وجود ندارد و این مشتری است که باید تاوان بپردازد، آیا این باید نتیجه اعتماد به بانک ها و کارکنانش باشد؟!!!!

آیا این نوع رفتار خارج از مسئولیت کارکنان بانک ها موجب از بین رفتن سرمایه های اجتماعی که همان اعتماد مردم است نمی شود؟!!!!

آیا مسئولان و کارکنان بانک که خود بدون هیچ دغدغه ای تسهیلات مختلفی در اختیار دارند و با حقوق های آنچنانی و محیط کاری که نه سرما و نه گرمای بیرون را می بینند در مقابل اشتباه خود مسئول هستند؟!!!!!!

پایگاه خبری مهردنا به صورت ویژه مشکلات مردمی در خصوص بانک های را بررسی و در اولویت کاری خود قرار می دهد و آماده اطلاع رسانی دغدغه های مردمی از بانک هاست.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.